Gå til innhold

Krav på tettere oppfølging???


Prins-07-Prinsesse-11

Anbefalte innlegg

Under min første graviditet så kjente jeg veldig lite spark og det var egentlig veldig lite aktivitet.

Jeg var mye innom sykehuset for det kunne gå 4-5dager uten at jeg kjente spark.Vet jo nå at jeg aldri skulle ha ventet så lenge med å kontakte sykehuset...

 

Saken er det at jeg hadde jo termin 30jan med sønnen min og 1des var jeg inne på sykehuste for jeg hadde ikke kjent spark på 4dager,så de tok en del tester og fant ut av han lå undre i vekt med ca 6%.

Så den 15jan var jeg inne igjen å hadde ikke kjent spark på 5dager, de hadde problemer med å få han til å røre på seg med ul men de så hjertet.

Iløpet av nattan jeg var på sykehuset hadde han sparket en del på registreringa og de ville sende meg.

 

Men jeg bare kjente på meg at noe var galt og nekta å dra hjem...Etter en del snakk med leger og slik ble jeg sendt til å ta noen prøver og da kom de brått på at han hadde ligget under i vekt med 6% forje mnd.

Så når de tok en ny måling da 1,5mnd seinere så lå han under med 36% i vekt. Og da tok de meg heldigvis på alvor,og noen dager etterpå fikk jeg en vell skapt liten prins :)

 

Syns denne opplevelsen var kjempe ekkel,hadde jeg ikke stått på mitt så måtte jeg kanskje ha gått i ca 1mnd til..uff...

 

Så det jeg lurer på om det er noen som vet om jeg har krav på tettere oppfølging siden min første ikke fikk næring og ikke la på seg i vekt ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har krav på det tør jeg ikke si, men du burde så absolutt få det.

 

Jeg hadde/har anemi og hadde en fantastisk lege som fulgte meg opp i første svangerskap. Var på regelmessige UL på Ahus hele veien.

På en av kontrollene var det en gyn som mente at det ikke var nødvendig med oppfølging pga av anemi. Da skal jeg love deg at fastlegen satte himmel og jord i bevegelse.

 

Regner med at fastlegen din kjenner situasjonen fra forrige svangerskap.

Jeg ville i alle fall tatt meg en skikkelig prat med h*n.

Be h*n om å sende en henvisning til gyn.pol der du skal føde.

 

Med ett sånt svangerskap som du hadde sist burde de så absolutt følge deg litt ekstra opp.

Det er rart om det skulle skje igjen, men som legen min sa. Det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...