Gå til innhold

Hvor mye gir tannfeen for ei tann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange penger gir tannfeen hjemme hos dere for ei tann? Min lille er bare 7 mnd, så her kommer inne tannfeen på en stund. Men hadde en liten diskusjon om dette med noen venniner. så da lurte jeg på hva som var vanelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikkje peiling på kva som er vanlig, men snuppa på 5 år har miste 2 tenner. Då gav tannfeen henne 42 kr og 38, 50. Nok til at ho kunne ut å kjøpe seg eit lite smykke. Anar ikkje om det er lite eller mykje, men snuppa her vart iallefall knall stolt og glad då tannfeen hadde vore der.

...og eg forstår ikkje at alle voksne absolutt må vite kor masse ho fekk av tannfeen. Forstår at de her inne lurer, men andre? Snuppa her var iallefall ikkje opptatt av å huske kor mykje, berre ka ho fekk kjøpt av de.

Skrevet

Her kom 7 åringen og fortallte at det ikke skulle være vann i glasset, fordi da fikk man ikke lappepenger......

Her blir det vi har av småpenger men ca 30-50 kr

Skrevet

Hahaha, ikke vann i glasset, nei...:-) Smarting, kunne glatt vært min mann i barndommen, det! (han sa at han ikke ville ha masse små skitgaver til jul, ville heller at alle skulle samle sammen og kjøpe èn stor, dyr gave, hehe.)

Da jeg var liten og mista tenner fikk jeg 10 kr, men det er hundre år siden, så 30-40 kr nå, kanskje? Evt. et par øredobber i vannet, om man har jente...

Skrevet

Varierer nok fra familie til familie og sted til sted. Snuppa vår sa noen i klassen hadde fått 100,-!!! Synes nok det var litt for mye inflasjon for vår del (fikk 5,- når vi var små).

Jenta vår får 20,- pr. tann og velger selv om det skal/ skal ikke være vann i glasset.

Det er jo noen tenner så kan bli litt penger etter hvert.

Hun er storfornøyd med "gullpenger" ihvertfall.

Skrevet

En mynt pr tann, og da er 20kr et greit alternativ. Og etter den første tannen er felt kan man også gi en gave i tillegg :-)

Skrevet

Helt enig med ugl@

20.- er nok:)

Skrevet

Takk for masse svar, ja, enig i at 20 kroner er greit.. synes det er veldig mye og gi over 50 iallefall. Øredobber var jo en kjempefin ide! Tannfeen her kommer nok heller til og legge i en liten gave en penger når den tid kommer..

Skrevet

For den første tanna får de rundt 60-70 kr. Men for hver tann etter det er det kjedelige 10 kr.

Gutten vår er ikke opptatt av mest mulig penger. Han er bare kjempe glad for å i det hele tatt få litt penger =))

Skrevet

Det jeg har av småpenger i lommeboken, prøver å skrape sammen til 20 kroner da:) Det er faktisk noen ganger tannfeen har glemt å vært her, så da har jeg fortalt han har nok mye å gjør og at glasset må stå et døgn til, hehe. Nå er jenta mi 10 år da, lenge siden hun mistet noen tenner og hun vet hvem som er tannfeen nå for å si det sånn. Minsten har ikke begynt å miste tenner ennå.

Skrevet

Her gir vi en 20 kroning for hver tann. :o)

Skrevet

Tannfeen her gir 20 kr pr tann som flere andre.

Gjest irismor
Skrevet

Her har ikke tannfeen kommet enda. Men når den tiden kommer så blir det 20.- per tann. Når jeg var liten (for ca 35 år siden) så fikk jeg en 5 for hver tann. :-)

Skrevet

Første tanna er mest "verdifull" for tannfeen og har gitt et godt utbytte ;) En håndfull av diverse mynt som tilsammen har blitt ca 40 kroner.

De neste tennene har gitt en 20-kroning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...