mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 har vært sykmeldt noen uker alt og fikk ny sykmelding i dag (regner med å være sykmeldt ut sv.skapet pga bekkenløsning osv) uansett fra før jeg ble sykmeldt er jeg satt opp til 3 uker ferie fra og med 21 juni, altså i dag. skal jeg føre det inn i egenerklæringen på det grønne arket? er ett punkt der med spørsmål om det er avtalt permisjon eller ferie i tidrommet jeg er sykmeldt. får jeg sykepenger i ferien? eller må jeg legge tilsides feriepenger til lønn slik som jeg bruker å måtte hver sommer? greit å vite på forhånd så jeg ikke går på en økonomisk smell hvis jeg tror det kommer penger også gjør det ikke det.
Guttemamma75 Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Om du fører inn at du har ferie så vil du ikke få sykepenger i ferien, da må du bruke feriepengene.. Men ettersom du er 100% (?) sykemeldt trenger du jo ikke ta ut ferie, gi beskjed til arbeidsgiver at du er sykemeldt og derfor ikke kan ta ferie og utsett det heller til du er gått ut i permisjon.. Da kan du bruke de 3 ukene til å forlenge permisjonen istedet...
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2010 så da må jeg ringe jobb og si at jeg ikke tar ferien likevel siden jeg er sykmeldt??? så var det å prøve å manne meg opp til en sånn samtale da. aiai. det kommer neppe til å bli populært selv om det er nav som betaler nå ohg ikke arbeidsgiver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå