Gå til innhold

Jeg vil så gjerne bli glad igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært dårlig i noen år nå, smerter i hele kroppen og klarer ingenting, har nok fibromyalgi eller me (sier legen).

Har sakte men sikkert mistet den nære, gode kontakten med alle vennene mine, vi snakkes men er ikke like nære som vi var før. Og jeg forstår at de har tyr til ande før de kommer til meg.

Jeg vet ikke om jeg kan si at det er min skyld selv om det jo indirekte er det, hadde jo vært mer sosial om jeg var frisk. Nå må jeg si nei til alt mulig, eller..jeg blir ikke spurt lenger heller. Nå orker jeg ikke mer, føler at jeg er blitt helt isolert fra omverdnen og de eneste jeg tilbringer tid med er familien min.

Jeg vil så gjerne ha noe mer ut av livet mitt, gjøre noe som er nyttig, jobbe igjen men jeg skjønner ikke hvordan det skal gå.

Jeg bor lang unna alle sammen også, så jeg skjønner at de ikke gidder å reise til meg hele tiden heller.

Kjenner at jeg begynner å bli deprimert og tung i hodet mitt, klarer ikke å se at det skal bli bra igjen og syntes at livet forran meg ser så mørkt ut.

Må komme meg opp av dette hullet for barnas skyld men jeg har så utrolig vanskelig for be om hjelp og legen min sitter bare å ser på skjermen sin når han snakker med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg har så masse gode råd til deg....har selv fm + noen andre diagnoser, men jeg får heldigvis smertestillende som fungerer på meg og kan derfor være med på litt, selv om jeg gjerne "får igjen" på kvelden med smerter.

Hva med å kanskje komme i kontakt med andre som har det som deg på bostedet ditt?

Ville vel også vurdert å bytte fastlege, hvorfor er du ikke til utredning?

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Jeg er på utredning, men føler at selv om jeg får en diagnose så får jeg ikke noe mer hjelp liksom. Fikk beskjed om at det var mye nyttig lesestoff på nettet osv.

Det største problemet mitt er ikke lenger smertene, det er blitt det psykiske, altså at jeg har blitt så isolert. Vet ikke helt hvordan jeg skal komme i kontakt med "likesinnede" her hvor jeg bor?

Jobber du?

Skrevet

Skjønner, er ikke lett dessverre :(

Nei, hvor kan man finne likesinnede, det vet jeg ikke. Har forsøkt finne forum etc for kronisk syke, men eneste jeg har funnet er en ganske aktiv gruppe på nettby om FM, så der pleier jeg å blåse ut litt og dele erfaringer, men bortsett fra den, har jeg ikke funnet noe.

Jeg driver eget firma, men "jobber" ikke direkte, tar meg av det administrerende, men jeg er så jævli treg med å få ting gjort, så spørs hvor lenge det holder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...