urmoderen *mamma* Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Lenge siden jeg sist var gravid, så jeg må bare spørre (er ikke sikker på om jeg husker rett fra forrige gang, heller!) Har 2 muskelknuter i livmoren, som nå vokser (er normalt at de vokser, forstår jeg..). Den ene har kommet etter at jeg ble gravid, er 10+4. Lurer bare på om dette kan forklare hvorfor jeg synes det er mere smerter (menslignende) denne gangen, enn det jeg kan erindre fra forrige gang? Har ingen blødninger etc. Er sykemeldt av andre årsaker, men har jo fryktelig god tid til å kjenne etter, da! Minien ser ut til å ha det bra, hjertet banker og h*n viftet med armene til oss på siste UL ) Er allerede avklart at det blir keisersnitt, og muskelknutene skal overvåkes for å planlegge dette på best mulig måte.
G&G Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Hei hei Har selv to muskelknuter i livmoren, å de var der før graviditeten også. Var på tidlig UL i går, 12+4 (alt vel...jeii) å da ble det sagt at de kunne forårsake noe smerte når livmoren vokser. De kan også "gå til grunne" som det ble sagt. I slutten av svangerskapet kan de tom kunne kjennes utenpå magen, hvis de ligger sånn til. Er vist veldig vanlig med mensmurringer i begynnelsen, masse hormoner som slippes løs, å massivt "byggearbeid" pågår:-) Hadde iallefall mye av det selv. Det, samt kvalme og ømme bryster, gir seg oftest mellom uke 10 og 12. Da er "byggingen" ferdig å bitteliten skal bare vokse. Tar med alt jeg vet her nå jeg, selv om det sikkert er basic:-) Jeg er gravid for første gang, men har bevist lett etter fornuftig info. Mange skrekkhistorier å bekymringer som blir luftet her inne bl.a. Veldig lett å fordype seg i alt som kjennes rart/fremmed ut å bekymre seg, men så lenge det ikke gjør veldig vondt, blør mye eller føles helt feil, tror jeg bare vi skal ta det me ro å nyte magen:-) Lykke til videre:-)
urmoderen *mamma* Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2010 Takker. Egentlig litt godt at det er flere av oss Har ikke hatt blødninger etc, har også to knuter, den største er nå 4,5 cm. Synes bare å huske at i min første graviditet så gikk "mensmurringene" over tidligere. Er nå i uke 10+5, så håpet er ennå lysegrønt hos oss. To ultralyder allerede, sett hjertet banke og sist viftet h*n med armene Er litt obs på ikke å lese triste greier her inne, ikke fordi jeg ikke bryr meg, men fordi jeg kjenner at det fort blir for mye for psyken min. Denne spiren er et lite mirakel, og det er viktig å tenke positivt, og ikke stresse mentalt, tror jeg. Selektiv lesning, mao Lykke til med spiren! Klem
G&G Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 Se der ja, tiden går fortere enn du tror:-) Å i dag er du 11+0, bare en uke unna de magiske 12...hurra!!! Det sies jo at hvert svangerskap er unikt, å med mindre man skriver ned hver lille ting er det lett å glemme. Huff å huff, så kjedelig det ville vært....tenker nå jeg;-) Men det er greit å høre om flere med samme ting, da er en ikke "alene" om det, å det blir med betryggende:-) Jeg hadde helt glemt at jeg hadde de da det ble nevnt igjen på UL (de er på ca 3 cm begge to) men nå skal jeg huske dem...tror jeg;-) Kos deg å ha en flott helg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå