Gå til innhold

Hjelpes, beina mine har jo blitt blå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en god del vann i kroppen en stund nå, har ikke fått på meg ringen min på mange mange uker og ellers hatt noen tømmerstokker av noen bein på kveldene. Har forsøkt å både sitte og ligge med beina mest mulig opp og stå/gå så lite som mulig. Men i helgen så ble beina mine helt blå-lilla, helt fra ankelen og opp over lårene, kjenner at det stikker og prikker litt, og at også fingrene har hovnet litt ekstra opp. Andre som også opplever en slik nydelig sommerfarge på kroppen? Bikini next! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Jeg er selv i uke 32, og har (kanskje noe overdrevent) gått med støttestrømper siden jeg var rundt 12 uker på vei. Grunnen var opprinnelig fordi mamma og søsteren min har ganske mange åreknuter etter graviditeten, men jeg merker at det hjelper masse mot alt ekstra blodet som er i kroppen. Jeg blir mindre sliten også. Jordmoren og legen min er helt enig at det er smart.

Det er ikke veldig moro å gå med støttestrømper om sommeren, men jeg skjuler de bak lange kjoler.

Jeg har noen som er vanlig knehøye- støttestrømper fra apoteket, men så har jeg også investert i noen som er lårhøye tykke, stayups, ikke akkurat sexy, men nå er det omtrent utelukkende de jeg bruker. De koster riktignok 1000 kr, og fåes kjøpt på bandasjist 1, men de er veldig verdt det! Ikke noe prikking i bena, og ikke noen åreknuter.. enda.

En annen ting du kan gjøre også er å ligge med bena oppetter veggen i minst ti minutter om dagen. Velprøvd yogastilling for gravide.

Jeg ble visst ganske ivrig her, men dette har jeg brukt mye energi på å tenke på :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...