Makkapakka Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Til dere som har vært i Egypt med små barn, hva er deres erfaring? Vi vurderer tur dit i feb/mars/april (2011). Da er eldstejenta ca 3 1/2 år og minstejenta ca 7-8 mnd. Hotellene ser jo så utrolig fine ut, men jeg har dessverre noen dårlige "ferieholdninger" til Egypt. Virker som om veldig mange blir syke og irriterer seg bl.a. over selgere osv. Hotellene vi vurderer er all inclusive, vi kommer til å være mest mulig på hotellområdet. Erfaringer fra tidligere sydenferier med små barn tilsier at dette er enklest for oss. Dvs. at all mat vil bli spist på hotellet, men buffet mat i syden er kanskje ikke bedre enn annen mat (har svært dårlig erfaring selv fra Tyrkia....). Hotellene vi har sett på er: http://www.startour.no/feriereiser/egypt/sharm-el-sheikh/nabq-bay/blue-village-exotic-mirabel-beach-resort http://www.ving.no/egypt/makadi-bay/makadi-palace (evt. Grand Makadi) http://www.ving.no/egypt/makadi-bay/sunfamily-sunrise-select-royal-makadi-resort Noen med erfaringer fra disse hotellene? Som sagt, mange har meninger om Egypt som ferieland med små barn, så jeg ønsker erfaringer fra de som faktisk har vært der! Andre tips til feriested på den årstiden (utenom Grand Canaria)? Vi har kun tenkt oss 1 uke, så da begrenser det seg jo noe..... Takker for mange svar!
SpongeBob Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Var i Hurghada med halvannetåring for en del år siden, mener å huske vi var der i mars. Ikke alt for varmt, veldig OK hotell (Marriott?) og ingen ble syke eller noe slikt. Alt av personale på hotellet var unge menn, virket det som, og de var totalt tussete etter småunger - dikket og lekte med og sto i... Hadde det veldig fint, vi:)
We Hope Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Hei Vi har vært på Grand Makadi og Makadi Palace i 6 år på rad. De er jo søsterhoteller. Bor man på Makadi Palace kan man fritt benytte restauranter på Grand Makadi, mens omvendt må man visst betale en liten avgift. Med og uten barn. Fantastiske hoteller begge to. Kjempegod service og MANGE restauranter å velge mellom, så man slipper å spise det samme hver kveld. Is, frukt, kaffe og kaker på ettermiddagene. Flotte områder, og man trenger ingenting annet, Vi har aldri vært syke på tur i Egypt, og har heller ikke vært supernøye på hva vi har spist. Vi har spist både skalldyr og salat, men passet på at kjøtt er gjennomstekt. Drikker flaskevann, og pusser tenner i flaskevann. (En egypter fortalte at han selv også pusset tenner i flaskevann i selve Hurghada). Men samtidig har vi aldri vært redde for å ta imot te på butikker. Strendene utenfor disse hotellområdene er litt steinete(koraller), så det er ikke så enkelt for små barn å gå langt ut. Badesko anbefales så man ikke skjærer seg på korallene. Utrolig fint å snorkle. Fine bassengområder. Betjeningen er serviceinnstilt og høflige, og opptatt av barn (kommer stort sett løpende med barnestoler). Rent og ryddig er vårt inntrykk. ÅH som jeg ogå vil reise:) Lykke til og riktig god tur.Håper dere får samme gode opplevelsen som vi har hatt på disse hotellene.
lady2011 Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 egypt er veldig fint, men maten er smakløs, blir dårlig i magen. klorvannet i bassengene er vell....uten klor, så hvis du får ett sår elr har ett sår, så blir det betent....og vi var på ett 5 stjernes hotell i makadibay. stortsett russere og selgere, tom på ett så fint hotell, fikk man ikke ligge i fred for selgere, og det er gjerne opptill 45 min i taxi til nærmeste shopping plass, og hvis du ikke er frekk så lurer de deg glatt, bevæpna vakter ved div poster osv....jo egypt er veeldig fint hvis du reiser på kjærlighets tur med typen/mannen, men jeg personlig ville ikke tatt med barn dit, som sagt myye russere, og stortsett alle barne program på kvelden er tilrette lagt for russer barna...dessverre. må jo si på den andre siden er det mye og oppleve, atv tur i ørkenen, dykking i dolpfin bay, og mye annet...pluss at kan du prute så er det ganske billig. jeg ville anbefalt kreta, rhodos o.l. der er det fint, god mat og hotell som er litt mer tilrette lagt for skandinaviere, og barnefamilier =) uansett lykke til med ferie leting, og kos dere der dere drar=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå