Gå til innhold

Ærlig talt - trille til 4-åring???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som aventerer etter bytrille til 4-åring. En 4 åring klarer da å gå selv!!! Klarer selvfølgelig ikke det hvis foreldrene har hatt han i vogn hele livet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo hende de skal på tur i sommer. Kan være kjekt med trille da, selv for litt større barn. Utrolig hva folk gidder henge seg opp i må jeg si:)

Skrevet

4¨åringen bruker sikkert smokk også...

Skrevet

Ikke alle 4-åringer er friske og fullt funksjonsdyktige, vettu.

Skrevet

Kanskje akkurat denne fireåringen ikke klarer å gå selv? Eller kanskje de har planer om å gå veldig langt/mye? En fireåring kan som regel gå selv, men ikke flere kilometer. En fireåring er tung å bære...

Skrevet

4 åringer kan gå flere kilometer. Det kommer ann på hva de er vant til. Våre har ikke hatt noe problem. Ikke sikkert at denne 4 åringen er funksjonsfrisk, men det er uansett funksjonsfriske 4 åringer som sitter i vogn. Hvis foreldre tar med seg vogn på tur fordi de tror at 4 åringen ikke klarer det selv, så vil han jo heller ikke klare det! Da ender han jo opp i vognen. Synes heller at turen bør være kortere og heller starte tidligere med korte turer, slik at når de er 4 år så klarer de lengre turer på egen hånd. Det er bare snakk om å ta seg litt ekstra tid og være litt ekstra tolmodige og ikke ta den lette løsningen med vogn. som ikke er noen lett løsning i lengden.

Skrevet

Er enig med hi. En fireåring skal kunne gå temmelig langt.

Skrevet

I anledning dåpen til sønnen min, hadde vi utflukt dagen før. Datteren til et vennepar gikk da nesten 6 km:) Hun satt kun litt på skuldrene til sin far en liten stund. Hun er vant til å gå på tur. Jenta er ikke fylt 4 år enda og humøret var på topp. Vi gikk heller ikke med museskritt. Bare tull at 4 åringer trenger vogn, en må bare legge forholdene til rette slik at turen kan gjennomføres for en 4 åring.

Skrevet

Hva med å tenke litt lenger??

Er faktisk flere barn, også 4 åringer som av ulike grunner (sykdom)

ikke kan/orker å gå så langt.

Så skal dere bedrevitende sende foreldrene stygge blikk fordi barnet sitter i vogn?

Voks opp!!!!!!!!!!!

Skrevet

Fy så trangsynte dere er. Har et barn som kunne gå flere km da h*n var 3 år, oppetter fjellet osv. Ingen problem overhodet. Så fikk vi et barn til som dessverre aldri har fått oppleve fjellet. Hadde dere sett vårt siste barn så hadde dere aldri sett eller trodd at det var noe galt. Dere hadde sikkert rynket på brynene og kommet med deres gufne kommentarer bak vår rygg om at vårt snart 6 år gamle barn satt i vogn på ferie. Det er dessverre slik at noen barn trenger det selv om de ser helt friske ut. Vårt første barn sluttet så å si med vogn da h*n var 2 år. Vårt eldste kan trenge det på ferie kanskje også i år :(. Synes det er trist å tenke på at noen kanskje hvisker bak vår rygg for hvordan kan dere vite hva som ligger bak?

Skrevet

Kanskje lese alt før du svarer neste gang....?

Skrevet

Greit at en fireåring KAN gå langt, men har du forsøkt å drasse en fireåring med på bytur i flere timer? Da kan det av mange årsaker være greit med en vogn til avlastning.

Skrevet

Og alt det vet du på grunnlag av at du har sett EN fireåring (?) gå 6 kilometer?

Skrevet

UTROLIG HVA FOLK GIDDER HENGE SEG OPP I!??

Hvis dere har mistanke om mishandling/misbruk DA kan dere skrike opp!!

Har aldri brukt slike ord her inne før, men det er virkelig mange utrolig korttenkte KJERRINGER her inne!!!

Skrevet

Siden du tydeligvis ser negativt på ordet kjerring, så må du være fra byen. Og da er du sikkert ikke vant til å gå lange turer med barna fra de har vært små og føler deg litt truffet av innleggget?? Bare en gjetting....

Skrevet

Barn har ulike behov. og når man ikke vet noe om bakgrunnen til dette barnet blir denne tråden helt feil!

Jeg har ei på 4,5 år, og som har vært flink og gå når vi har hatt turer, og det nesten i 2 år.

Jeg har også en på akkurat 3, og han er ikke like flink. vi behandler de likt, og sef har jeg satt igjen vogna hjemme, så han ikke har noe valg, MEN jeg er gravid, og kan ikke bære lenge. om han setter seg ned og hyler, så vil vi faktsik sitte der til 4-åringen hyler like ille. Alle som har vært i disse situasjonene vil la være sånne kommentarrer som HI. Så helt enig med at en trille til en veldig sliten 4-åring kan være en løsning om det ikke går uttover det fysiske selfølgelig.

Skrevet

er da vel opp til foreldrene om de skal bruke trille til 4åring eller ikke vel!

har dere ikke anna å gjøre enn å skulle diktere hvordan andre skal håndtere hvordan ungene kommer seg frem om de er på bytur? skader det noen at ungen sitter i trilla den stunden de er på bytur eller? betyr da ikke at ungen aaaaalltid sitter i vogn forde! Kjære vene å dere henger dere opp i!

Skrevet

vel, min sønn på 2 år vil trenge trille ved lange turer mange år frem i tid. Han har klumpfot, og blir fort sliten i bena. Du kan ikke vite hvorfor barnet trenger trillen, derfor bør du heller ikke uttale deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...