Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Hver gang jeg er på helsestasjonen, så sier hs at jeg bare må ringe om jeg lurer på noe.. Er det noen som har ringt hs kun for å spørre om ting? Er jo lettere enn å dra ned dit egentlig, men føler at jeg maser, eller at det jeg lurer på ikke er så viktig. (Ser for meg at dem som ringer kanskje har litt alvorlige ting dem spør om, og føler ikke at det jeg vil spørre om er så alvorlig.) Har prøvd å lett litt på nett, og spurt kjente, men alle sier så forskjellig, og mest hva dem tror er rett, så er ikke så masse å hente der, ikke alle råd man vil følge heller. Babyen min var veldig liten ved fødsel, og derfor må vi mate han hver tredje time. Før gav vi mm, nå gir vi kun mme, og jeg lurer på om vi fortsatt skal mate han hver tredje time, og gi han attpåtårene om han vil ha det.. Han er jo selvregulerende i tillegg, så han spiser ofte gode måltider før det er gått 3timer, og da er jo spørsmålet om det gjelder det samme med mme som med mm. Har hørt at man bør la det gå 3-4timer mellom hvert mme måltid pga at det er så hardt for magen, men det hadde blitt grensen til mishandling her, kan jo ikke la han skrike av sult i 2timer. (Selv om det er det "alle" sier at jeg må gjøre, svigers, mine foreldre og barselgruppe) Og han nærmer seg snart 1l mme i døgnet er jeg redd, for han spiser mye, og er bare 7uker. Men så er jeg og redd for at hs ikke vet så masse om mme og kan komme med ett godt svar. Skal ikke være lett dette.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Jeg har til og med ringt hs når jeg har stått foran babygrøthylla på butikken Hvis du lurer på noe, så ring!!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Ring og spør! Eller hvis du syns det er enklere, så går du innom og spør da.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Jeg fikk en liten med lav fødselsvekt, vi var lenge på nyfødt avdelingen. Vi fortsatte med dette 15% mme av fødselsvekten og mat hver 3 time, etter at vi kom hjem.Ungen hylte etter mat, mens vi gikk å venta. Men en av sykepleierene der oppe hadde sagt til meg at vi måtte være forsiktige så vi ikke sprengte han på mme. Helsesøster kom rundt hjørne på hjemmebesøk, mens vi gikk å byssa å bar og venta den siste timen før mat. Han illskreik. Hun foreslo mat, gav han mat mens hun snakka med meg. Og gav han enda en flaske. Da slukna den sultne ungen med armene ut til siden og fin rolig pust. Hadde alltid klar mme, hadde tusenvis av flasker, og brukte mye mer pulver enn hva vi trengte for det var alltid mye som kom bort. Skreik han prøvde vi med flaske og så fikk han ta det han ville. Akkurat som en gjør når en ammer, skriker ungen prøver man med puppen. Skriker ungen så prøver man med mme. Du må ikke gi samme flaske til to måltider, det skal alltid være frisk og fin melk. Du bør ha godt med melk på flaskene, slik at det alltid er noe igjen. Er det noe igjen så er ungen mett. JEg ringte forresten nyfødtadelingen og spurte om dette med mat og sprenging på morsmelk, og fikk selvsagt til svar at ungen må få den maten ungen vil ha. Er du usikker som man gjerne er så er det bare å ringe, helsesøster, fastlege og alt mulig. Jeg ringer helsesøster av og til ofte for det er lettere å slippe å dra ut med ungene.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Det er bare å ringe helsesøster! : ) Helt normalt det! De er jo der for å hjelpe og gi svar på det vi mødre lurer på. (Når det er sagt, så skjønner jeg usikkerheten din. Jeg har også lett for å tenke sånn som deg, og føle at jeg er til bry... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå