Gå til innhold

dere som har gutter på 5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får de lov å se på cartoon på tv? Sønnen vår har fått det til nå. Han oppdaget den kanalen i jula og siden det skal han bare se på det. Har fått beskjed i barnehagen at han lever seg veldig inn i disse figurene. Noe jeg ikke opplever hjemme. Han er ganske aktiv ,men aldri vært noe utagerende. Så er ikke det det går på. Men guttene i bhg tester ut grenser og fysisk på hverandre. Og de mener i barnehagen at han blir litt mye påvirket av denne kanalen. Snakke med noen andre foreldre og sønnen deres fikk ikke se på det. Så vi valgte å låse den hos oss og fortalte sønnen våres hvorfor. Egentlig ikke så mye sure miner av den grunn. Men tenke å høre litt med dere da? Synes det er veldig vansklelig hva de skal få se på osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han får se på Cartoon Network, ja, men er mest interessert i Disney-kanalene.

Sånne voldelige action-tegnefilmer velger han vekk selv, fordi han synes de er skumle, så hos oss har ikke dette blitt noe problem.

Mne han hadde kanskje ikke fått lov til å se det heller, om han hadde hatt lyst.

Men det er jo andre slags filmer på Cartoon også? Er det ikek der de har Looney Tunes, Tome og jerry, Pusur og sånt, da?

Skrevet

jo det er jo Pusur og Tom og Jerry. Og en del andre ting som er rimelig harmløst. Men det er mest Ben 10 og Bakugan. Og scobby Doo, men det er stortsett greit. Får vurdere det litt etterhvert.. Blir ikke så mye tv nå allikevel

Gjest thricane
Skrevet

vi sa opp alle de kanalene, synes det ble mye mas og en skikkelig uting å ha de tilgjengelig. vi leier heller en film sammen til helgen.

Skrevet

Nå har sønnen min fyllt 6 år, men han går siste året i barnehagen.

Han får lov å se Cartoon, men han foretrekker faktisk Boomerang. Det er vel Cartoon som driver den kanalen også, men den er ikke så bråkete, der går det mest av disse mer uskyldige seriene som tom&jerry, Pusur osv.

Vi begrenser tv-tittingen så mye vi kan, de får ikke se på tv på dagtid, og på ettermiddag/tidlig kveld er det så mye annet, sjelden vi er inne egentlig. Men guttene mine (storebror er 9 år) ser gjerne på tv mens de spiser kveldsmat og da er det Scooby-doo på Boomerang.

Må jo si at 6-åringen min også prater mye om det han ser, også figurene fra tv-spill. Både Supermario og Indiana Jones som han har på DS er flittig diskutert, selv om de ikke spiller så mye. Men har aldri opplevd at disse figurene tar "kontroll over" leken. At de nå kaller seg navn fra Star Wars istedenfor å bare kalle seg bare cowboy eller indianer som vi gjorde da vi var små er vel ikke så galt, eller?

Skrevet

Nei jeg mener vel egentlig det samme. Er vel ganske normalt for barn å leve seg inn i figurer de ser. Men opplever at hun som er pedagog i bhg ikke synes noe om det. Og at gutter herjer litt med hverandre. Så lenge de ikke er slemme med hverandre ser jeg ikke problemet. De er jo ganskee tøffe i den alderen og opptatt av sånt. Så jeg ser ikke helt problemet, og det har jeg sagt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...