Gå til innhold

Ufinbarneoppdragelse i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja,huff,fikk en tlf samtale på fredag hvor ped.lederen fortalte meg at en av "tantene" hadde bitt datteren min for å lære henne at hun ikke skulle gjøre det. For 1 år siden ble hun slått på hånden etter en episode hvor hun ikke satt ordentlig på stolen,angrer nå at vi ikke gikk videre med dette,men de sa det aldri skulle skje igjen,og naiv som jeg var trodde jeg på det,dette er da 2 forskjellige damer som jobber der.

Spørsmålene vi stiller oss er: Hva har skjedd som ikke vi vet,hvordan skal vi løse denne situasjonen,tillater overhodet ikke at vår datter blir behandlet slik,hun er 2 år. Har henne hjemme fra bhg nå,men kan jo ikke det i all tid,har søkt henne inn i ny bhg,der vi bygger hus,og nødig lyst til å utsette henne for 2 bhg skift over en liten periode.

Det rare er at bhg ikke har gitt disse personene noen konsekvens.

Synes det er urettferdig at dette skal ut over vår datter,at det er henne som må lide av å slutte i bhg.

Hva gjør vi? Noen som har opplevd noe liknende? Hva sier bhgreglene??

Hilsen Utrygg mor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel nå har det vel kommet noen regler som heter han man ikke har lov til å slå eller knipse barn på hånden, så vil tro at det er like lite lov til å bite barn!

vil du ha skikkelig konsekvens for den ansatte, kan du jo true med politianmeldelse om ikke ledelsen selv lar det bli konsekvenser for den ansatte!

ikke rart jeg venter med å sende ungen min i barnehage sier jeg bare

Skrevet

Det skjønner jeg veldig godt,hadde jeg hatt noen valg ville jeg hatt hun hjemme selv(noen hun er nå),er en forferdelig situasjon!

Hilsen Utrygg mor

Skrevet

Får ein jo til å lure på kva anna som foregår som ikkje kjem fram i lyset.

Meld det til kommunen. Det er ikkje ok at barn blir behandla av voksne på den måten.

Skrevet

ja skjønner ikke alle har mulighet til det.

men reglene jeg nevnte er faktiske, nye av året - så du har noe å slå i bordet til dem med!

Skrevet

Tenker jo selvsatg på de andre barna i bhg der,hva har skjedd med de?

Er det fler foreldre som har fått noen slike tlf samtaler...

HI

Skrevet

Jeg tenker at du til og med kan anmelde barnehageledelsen for å ikke gi konsekvenser til de ansatte. Medvirkning er også straffbart.

Kontakt en advokat og spør hva du har mulighet til å gjøre. De gir ofte gratis råd hvis de klarer det på en halv-time el.

Skrevet

Du er i din fulle rett til å ta en ringerunde for å finne ut av det, samt å informere de andre foreldrene om hva som har skjedd med datteren din. Jeg ville nok kjørt saken fullt ut. Politianmeldelse av damen som bet, selv om det kanskje ikke blir en prioritert sak, vil det registreres på navnet hennes, så dersom noen andre opplever vold mot barna sine, så har hun noe på seg fra før. Jeg ville rapportert det inn til kommunen, og forlangt at vedkommende fjernes fra jobben. Datteren din har krav på å være trygg i barnehagen, denne damen er et utrygt element og bør fjernes så snart som råd er.

Skrevet

Jeg ville snakket med de andre foreldrene og hørt om noen har lignende opplevelser.

Så ville jeg anmeldt dette selv, det er tydelig at bhg ikke tar slikt alvorlig!!

Skrevet

Politianmeldelse. En far som knipsa barnet sitt på munnen fikk 18 mnd.

Skrevet

Helt utrolig! Menneskebitt kan forøvrig være farlig om huden penetreres, det burde da for pokker barnehageansatte vite!!!! Politanmeld dere, tror du vil bli positivt overrasket over responsen du får der!!! Fy søren, nå får vi underbygget vårt ønske om å beholde poden hjemme lenger enn perm.tiden. Heller leve litt spasomt enn å oppleve det dere har gjort. Håper både dere og lille jenten ders har det bra, ønsker dere masse lykke til, og håper inderlig dere tar denne saken videre!

God klem fra to vordende og sjokkerte foreldre:)

Skrevet

Da hadde jeg meldt damen OG barnehagen til kommune, samt anmeldt de til politiet. Det er forbudt ved lov å slå, knipse, bite barn.

Reagerer også på at det ikke fikk konsekvenser for damen da hun slo barnet for ett år siden.

Hadde nok også tatt ut barnet fra barnehagen hvis damen ikke hadde blitt fjernet fra stillingen sin, og informert de andre foreldrene om hendelsene.

Skrevet

Les den nye barneloven, du har all grunn til å anmelde vedkommende og rapportere inn barnehagen til kommunen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...