Aliena Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Tenkte å lage en langpannekake. Har en fantatsisk oppskrift til stor langpanne, men har for øyeblikket bare en liten langpanne. Halverer jeg bare oppskriften da? Hvordan blir det med steketiden?
blomstre Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Høres ut som en god plan å halvere oppskrift. Steketiden blir i utgangspunktet den samme. Men dette med steketid er jo sjeldent eksakt. Forkjellig strl på langpanner og forkjell på stekeovner. Så man må jo uansett sjekke underveis.
Aliena Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2010 Takk for svar:-) Da går jeg for halv oppskrift og sjekker underveis om den er stekt.
Ulldott Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Jeg ville laget full oppskrift og heller brukt restene til muffins. Ofte er de små langpannene større enn akkurat halv stor langpanne og da blir det lite røre med halv oppskrift.
Aliena Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2010 Ja, du sier noe der. Ser nå at den lille langpannen ikke er fullt så liten, mer en mellomstørrelse, ca 25x35 cm. Har ikke muffinsformer, så kanskje jeg lager 2/3 av oppskriften
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå