IreneSofie Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 Hjelp. Nå er jeg 11 dager over termin og ingenting skjer. Ikke en damn shit. Jeg er så leei, og syns det er helt grusomt at de lar meg gå så lenge over tiden. Ikke bare er det tungt fysisk, men det er enda tyngre psykisk. Vel vitende om farer ved å gå så lenge over bekymrer jeg meg hele tiden, og syns det er lite liv i magen ift tidligere. På overtidskontrollen syns jordmor også at babyen var veldig rolig, men siden hun kunne se EN spontan bevegelse ble jeg sendt hjem igjen... dritnervøs som jeg var. Hvor langt er det mulig at de skal la meg gå? Jeg er kjempekvalm og har hodepine hver dag, og dagene kjennes ut som år nå, siden jeg er så bekymret for gutten min .... (( Noen andre som er langt over termindatoen???
gummitarzan Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 herregud at det går ann å la en gravid kvinne gå igjennom en sånn påkjenning...blir helt oppgitt over dems syn på ting. hvilket sykehus skal du føde på? jeg er på dag 2 "bare" på overtid..og gud hjelpe meg hvis jeg skal gå 11-14 dager over tiden-da kommer jeg til å bli lagt inn av andre årsaker. sover ikke..tenker bare på å føde...blir gal av å se alle rundt meg som føder før og til termin...blir enda galere av alle tlf og mld om det skjer noe snart..og lei av å være bekjymret for babyen men masse lykke til om 3 dager har du ihvertfall babyen din her hvis det er noe trøst??!!
T#3 Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Er selv 8 dager "over" i dag... Jeg er ikke akkurat den mest tålmodige fra før liksom... Jeg går og kjenner etter HELE tiden; bevegelser, stikkinger, kynnere/rier??, ryggvondt, kvalme, luftsmerter!, osv.... Her på sykehuset gjør de ikke noe før dag 14 etter termin dersom barnet og mor "har det bra". For ikke å nevne alle telefonene, SMS'er og FB meldinger man får!Jises! Hyggelig at folk bryr seg altså, men måte på da! Alle skal liksom vite de minste detaljer om fødselskanalen min!! Lord!! Nei jenter, jeg legger meg ned og venter jeg, løfter ikke en finger før denna ungen melder sin ankomst. Skal til legen om en time, men etter det så streiker jeg!! Æsj, nå må jeg tisse også! Igjen!!.... (dagens utblåsning dette) Have a nice day preggies!
T#3 Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 en siste ting: Hvorfor sier så mange: "nå må du se å trøkke ut denna ungen da!" J*VLIG LETT DA ELLER!? Sånn...ferdig:)
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Huff, dette lover ikke bra... ser for meg at det er min tur å sitte sånn om 2-3 uker.. Er jo litt lei allerede, selv med over 2 uker igjen.. men så går jo tiden ganske så fort... men innimellom blir formen så dårlig at jeg bare vil kjenne på smerter (=rier..). Er så kvalm og groggy... også er lunta så kort!!! Passer utrolig dårlig i kombinasjon med andre små i trassalder o.l. Nei, nå blir det kos med lunsjbesøk, så jeg får tankene over på noe annet..
T#3 Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 lunte ja... hva er det? Lunta er rinelig kort ja... Blir flau over meg selv noen ganger; reagerer på alle mulige bittesmå bagateller... "Hvem er det sin kopp som står med melk i her på benken!?!?" (ett eksempel fra morran i dag...) OMG...
Snuppi06 Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Hei! Jeg er 14 dager over i dag & skulle bli satt igang kl 0900... men fikk beskjed om å komme igje i morgen. De var SVÆRT lei seg for å sende meg hjem igjen, og du kan tro det kom noen tårer. Jeg får bare trøste meg med at barnet har det fint (ful sjekk i dag) & at det med 90 % sannsynlighet skjer i morgen. Dagene over termin unner jeg ingen!! Håper det skjer noe snart for din del!! Stro klem
Snuppi06 Skrevet 21. juni 2010 #8 Skrevet 21. juni 2010 Guud - kan visst ikke skrive helt korrekt idag, beklager alle feilene i innlegget over
Turbojenta og lillesøster Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 Skjønner godt at du er frustrert, og det hjelper jo ikke akkurat når de sender deg hjem fra vudering urolig. Jeg hadde bedt om å få en annen til å se på meg, en bitteliten bevegelse er ikke nok i mine øyne! Er som T#3 ~13.06.10~ overtid... 8 dager over idag og merker allerede at lunta mi er så kort som den aldri har vært før. Tålmodighetsmenneske har jeg aldri vært, og bare tanken på at jeg må vente til fredag for i det heletatt å få en overtidsvudering er helt forferdelig akkurat nå! Spesielt siden jeg er ganske så sikker på at de ikke igangsetter på en fredag så jeg blir mest sannsynlig gående til neste mandag igjen dersom ingenting er i veien med bebis eller meg! Hurra!! Lenge leve positiviteten sier jeg bare!
IreneSofie Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 21. juni 2010 Takk for oppmuntrende ord jenter! Nettopp kommet hjem fra ny kontroll. Det var ikke en oppløftende opplevelse. Skal tilbake til sykehuset på fredag. Da er jeg 15(!) dager over. Det er ikke for å sette igang, men for å ta en ny kontroll, om alt ser bra ut. Vil de la meg vente til jeg når uke 43! De vil altså la meg gå TRE uker over!!!! Jeg skal føde på Sykehuset Asker og Bærum... Dritt :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå