Lissi♥♥♥♥ Skrevet 21. juni 2010 #1 Skrevet 21. juni 2010 - Uke 7: 68,5 kg Uke 8: 68,0 kg Uke 9: 67,0 kg Uke 10: 66,7 kg Uke 11: 66,0 kg Uke 12: 66,0 kg Uke 13: 64,9 kg Uke 14: 64,5 kg Uke 15: 64,7 kg Uke 16: 63,8 kg Uke 17: 64,5 kg Uke 18: 63,5 kg Uke 19: 62,6 kg Uke 20: 63,0 kg Uke 21: 62,4 kg Uke 22: 62,0 kg Uke 23: 61,4 kg Uke 24: 62,2 kg Uke 25: 61,5 kg Her vil stadig vekten oppover, så jeg har mer en nok å gjøre med å prøve å presse den ned igjen.
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. juni 2010 #2 Skrevet 21. juni 2010 Jeg tenkte jeg ville hive meg på denne tråden siden det er litt lite liv på skravlesiden BAM, men det var ikke så masse liv i denne tråden heller gitt =/ Prøver likevel. Du er god Lissi!! =) Jeg begynte for 5 uker siden imorgen. Har veiedag imorgen. Til nå ser det slik ut 18.mai - 100,2 =( 25.mai - 96,8 01.juni - 97,7 08.juni - 95,8 15.juni - 95,8 22.juni - det vil vise seg imorgen =) Jeg går på noka dietten. Shake til frokost, bar til lunsj, vanlig men sunn middag, shake til kvelds. Målet er 70-75 kg, altså 30 kg ned. Ser for meg at jeg må slanke meg til jul, og så gå på stabilisering en god stund. Jeg prøver å sykle på trimsykkel 1 time 3 ganger i uka.
Gjest Skrevet 21. juni 2010 #3 Skrevet 21. juni 2010 Eg har vel ikkje skreve her før, men tenkte å henge meg på no;) Har littegrann igjen for å nå målet (som er å kome under 60kg). Starta på ca 68kg 18.mai 31.mai: 65,3kg 7.juni: 62,9kg 14.juni: 62,5kg 21.juni: 62,4kg Som vekta viser, så har eg ikkje gjort så veldig mykje for å få den nedover siste mnd. Men no ventar eg ikkje besøk på ei stund, og ikkje har eg planer om nokon festar, så då kanskje det går betre;) Men eg er kjempe fornøgd så langt! -5,6kg på litt over 1mnd er eg stolt av!
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2010 Godt at dere blir med på slanketråden;) Småtroll, du må fortelle meg hemmeligheten med å gå ned over 5 kg på så kort tid når du likevel har nokså lite fett å ta av! Trening eller diett eller kombinasjon? Jeg har trent som pokker, løpt minst 1 time hver dag, og spist lite de siste 6 uker. Jeg har bare minket 1 kg på den tiden! Mitt mål er også under 60 kg, men med så mye slit jeg legger i dette og så magre resultater vet jeg ikke om jeg orker dette kjøret stort lenger. Må se resultatet av slitet - ellers forsvinner motivasjonen.
moota m storebror&lillebror Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Vekta idag viste 94,2. Det betyr at jeg har gått ned 6 kg på 5 uker ved å gå på nokadietten =D =D 18.mai - 100, 2 22.juni - 94,2 Kjempefornøyd selv i alle fall =)
Mikkemafian Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 Hei på dere:) Kjekt å se en sånn tråd igjen, er litt motiverende! Startet på 68 kg i januar og har nå kravlet meg ned til 62 ca.. I dag var jeg 61,4! Skal ned til ca 60 kg. Er veldig fonøyd med det jeg har gjort så langt, men vil gjerne ned de siste grammene også..
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2010 Hei trilletralle; de siste kiloene, eller får vi si grammene, ned til 60 kg synes å være umulige å bli kvitt! Vi får prøve å motivere hverandre. Klarer du å holde deg unna sjokolade og jordbær med fløte? Tror det er disse "kcal-favorittene" mine som ødelegger slankinga for min del!
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 Uke 9: 75,6 Uke 25: 76,0 Delmål 1: <70kg, drømmen er 65kg. Prøvde å henge med på denne slanketråden tidligere i vinter, men ble litt halvhjertet. Det positive er at vekta i det minste er stabil Har nemlig krøpet en del oppover etter fødsel... Har vært en del i det siste som har tatt fokus bort fra vekta. Ble operert nylig, uten at de fant det de skulle fjerne. Men ble konstantert forstørra eggstokk og PCOS. Så da er det vel bare å trå til å virkelig satse lavkarbo. Ikke frisk nok enda til å være aktiv, og herregud hvor mye rart det går an å snokle fra kjøkkenskapet
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 22. juni 2010 Solunger, jeg har også PCOS. Tror vi må jobbe ekstra hardt for å få bort kiloene, vi legger ganske enkelt veldig lett på oss...trenger bare å kikke på maten;)
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 Hmm, ja synes ikke helt jeg fikk igjen for innsatsen da jeg startet på "holde-igjen-prosjektet" på nyåret.... Lenge siden du fikk konstantert PCOS.? Jeg må følge med på vekta jevnlig, for går ganske greit å holde vekta, men i perioder hvor jeg ikke har argusøyne på vekta sniker den seg oppover. Har vært nede i 70kg rett etter fødslene. Har gått opp nesten 30kg etter jeg begynte på p-piller i slutten av tenårene. Var veldig tynn, så en del av kiloene trengte jeg, men klarte ikke å stoppe vektøkningen. Tror kanskje hormonspiralen var en av grunnene til at jeg ikke klarte å gå ned i vår, men nå er den fjernet. Vurderer soneterapi for å få kroppen i balanse. Må bare bli ferdig med utredning først.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 22. juni 2010 Tror første gang en gynekolog nevnte PCOS var i 2001 når vi ble undersøkt fordi vi ikke fikk barn nr 2. Før jeg fikk barn kunne jeg ha mensen kanskje 4-6 ganger i året, men var da også slank og trodde det var relatert til mye trening (spillte aktiv damefotball). Etter første barn var syklusen stabil, men sjeldnere enn hver måned. I 2001 fant gyn en stor cyste (10 cm) på ene eggstokken og mange småcyster. På sykehuset sa de også jeg hadde PCOS når de fjernet cysten og brant overflaten på egglederne (fjernet også 1 eggleder). Ble spontant gravid etter denne operasjonen, men mistet. Ble så gravid igjen og fødte et barn januar 2003. I 2007 og 2009 fikk vi våre prøverørsbarn. Lege Jon Hausken sa med en gang jeg hadde PCOS, men var den "slanke typen". "Slanke type" tror jeg bare kommer av at jeg har jogget siden jeg var 17 år, og spillt damefotball i 20 år. Med en gang jeg ikke trener legger jeg kraftig på meg. Opp 20 kg ved hver graviditet, og opp i vekt om vinteren når jeg er mindre aktiv. P-piller og andre hormoner har jeg aldri tatt fordi første forsøk på P-piller gikk jeg opp 5 kilo på kort tid (2 mnd). Det kunne sikkert ha endt med 30 kg opp for meg også hvis jeg ikke hadde kuttet ut pillen. Jeg tåler å spise karbohydrater så lenge jeg jogger jevnlig. Men jeg tror om andre hadde løpt så mye som meg, så hadde de vært sterkt undervektige. Kroppen min holder godt på fettet, altså en lite hyggelig effekt av PCOS (sammen med alt det andre "dritten" som følger med). PS. det var mye lettere for oss å få barn vha assistert befruktning, skulle bare ønske jeg fant det ut når jeg var ung og ikke når jeg var 40+
Mikkemafian Skrevet 22. juni 2010 #13 Skrevet 22. juni 2010 Jeg strever med sjokoladen, ja.. Men har faktisk klart ligge unna sjokoladen iblant, og når jeg spiser, så er det ikke like mye som før.. Mitt mål der i gården er at det skal være flere sjokoladefrie dager i uken enn sjokoladefylte;) Spiser helst jordbær uten fløte, så det er ikke noe problem.. Men har nettopp begynt å trene, så jeg håper det skal gjøre susen. Resten har bare vært kostholdsomlegging, så jeg synes jeg har vært flink!! Har troen på oss nå, Lissi!!
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #14 Skrevet 22. juni 2010 Åhhh nei, nå måtte jeg bare ta en kvikk lunsj som lå i skapet! Ungene har skoleavslutning i dag, og det var godterier til overs..GRRR. I morges hadde jeg meg tre små biter firkløver. Er helt hekta på sjokolade, sammen med resten av familien. Jeg har troen på deg, men ikke på meg selv! Begynner du å trene er du fort under 60 kg! jeg har alt tatt ut treningspotensialet, men strever med å bli kvitt søtsuget!
Mikkemafian Skrevet 22. juni 2010 #15 Skrevet 22. juni 2010 Jeg har faktisk egentlig helt det samme forholdet til sjokolade som du har, Lissi.. Men jeg har bestemt meg for at sjokoladen ikke skal sjefe over meg! Så når søtsuget mitt kommer (og det gjør det OFTE) så prøver jeg å kjenne etter hva det egentlig betyr... Hvis det er lenge siden sist måltid, så spiser jeg litt, prøver å drikke litt vann, hvis jeg er trøtt, så er det ikke så mye å gjøre annet enn å legge seg tidligere i kveld, og hvis jeg kjeder meg eller er lei meg, så gjør jeg noe annet... Dette har funket, utrolig nok.. Jeg spiste ca 200 gram sjokolade om dagen før jul... Du kan klare dette du også! Bare ikke tenkt at nå har jeg vært så flink å trene at jeg har fortjent en sjokolade....
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 22. juni 2010 #16 Skrevet 22. juni 2010 Du(dere) har vært gjennom en del skjønner jeg! Er interresant å høre hvordan det arter seg for andre, er ganske nytt for meg å få en diagnose. Ser det er likhetstrekk foruten 2007 og 2009 barn Kan nok ikke skryte meg å være av den "slanke" typen. Virker som du er kjempeflink til å trene! Er jo noe som heter bedre tjukk og trent enn tynn og utrent.... I tenårene var jeg tynn og utrent. Nå er jeg bare utrent...er nok noen kg som kunne vært fjernet med økt aktivitet. Men mentalt sett jobber jeg med saken og er i gang med snuoperasjon Passer derfor dårlig med et ferskt buksnitt. De mente jeg hadde en fast cyste på høyre eggstokk, men de fant bare en stor eggstokk og et par små vanncyster på andre eggstokken. Jeg passer nok heller ikke helt inn i PCOS-stereotypen, har riktignok eplefasong men ikke masse mørke hår! Jeg la kun på med 9-10 kg under svangerskap, så har vel strengt tatt minket i løpet av graviditetene Vi sleit med å få til nr.1 Etter 7,5 på p-piller var hormonene helt på utur. Lengre og lengre sykluser, virket som kroppen sleit med å slippe egget (mye vondt), og ironisk nok for kort lutealfase. Var hos fotsoneterapeut og vips så ble jeg gravid etter 9mnd med prøving. Endte i SA, men etter en "reparasjonsrunde" hos soneterapeuten flyttet storebror inn i magen. Ble planlagt gravid med lillebror såfort jeg fikk tilbake mensen. Ettersom vi brukte så lang tid på førstemann så lot vi det stå til. Hormonprevansjon er jo av erfaring ikke aktuell, så er litt usikker på hva vi skal gå for i stedet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå