Gå til innhold

Hva hadde dere gjort ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har arvet litt penger og lurte på om jeg skal dra på tannlegetur til Polen,Estland o.l.

Problemet er at jeg er alenemor til en 2 1/2 åring og kan ikke ta han med meg .Har ingen til å passe han under behandingene .Min bror og kona har tilbydd seg å ha barnet mitt ,om jeg drar .

Turen tar 10-12 dager og jeg får fikset mye mer der enn her hjemme for her er tannlege så dyrt ..

Tennene mine er i elendig stand og det hadde hjulpet mye på selvbilde om jeg hadde fått fikset tennene mine .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at det er et dilemma, for to uker er lang tid å være borte fra en 2½ åring og jeg ville vært skeptisk til det. Samtidig er tannhelse også viktig. Er det noen mulighet for å utsette behandlingen litt, til han blir eldre?

Skrevet

Reis å få fikset tennene dine du, om det er det du ønsker. :o)

God tur.!!

Skrevet

To uker er ikke lengre tid enn hva en vanlig offshorearbeider er borte fra familien flere ganger i året. Så lenge gutten er trygg på onkel og tante og kjenner dem godt, ser jeg ikke at det er et problem. Lykke til med nytt smil:-)

Skrevet

Fiks på tenna dine du!!:o) Fortell han at han skal på ferie og at han kommer til å kose seg masse!!!:o)

Skrevet

Har du sjekket med NAV om hva du kan få dekket av tannlegebehandling her i Norge?

Jeg er positiv til at du ønsker å investere i noe så viktig som tenner nå som du har arvet penger, men du bør sette deg godt inn i hvilke rettigheter du har som pasient i annet land. Dersom det skulle være behov for å gjøre om på noe, er det noen garantier? Og kan du kommunisere med tannlege/tannpleier slik at det ikke oppstår noen misforståelser?

Jobber selv i helsevesenet, og har opplevd å ta i mot pasienter som har vært i utlandet og fått "billige" operasjoner som ikke har hatt heldig utfall, derav skepsisen min.

Skrevet

Undersøk grundig før du reiser og la nå for all del barnet bli hjemme. Jeg er sikker på at det kommer til å knytte seg til sin familie på en unik måte på samme måte som de vil knytte seg til barnet. Lykke til med prosjektet ditt, jeg forstår godt at du reiser. Du må ta vare på deg selv og jeg syntes du tar et viktig steg i riktig rettning.

Skrevet

Jeg vil bare påpeke at det kan tenkes du kan få støtte av NAV til tannbehandling i Norge. Jeg fikk dekket 90 % av visse deler av tannbehandlingen min i 08. Jeg satte på åtte nye kroner, bleket resten av tennene og litt annet småplukk.Grunnen til at jeg trengte kroner av at jeg gnisser tenner om natten. Det var visst grunn god nok til å få det delvis dekket.

Jeg betalte vel 15000 for det selv hvis jeg husker riktig. (den totale regningen var rundt 50 000). Jeg fikk også skrevet det av på skatten, så tilsutt var det ikke mye jeg betalte for det selv. Jeg er strålende fornøyd i dag! Tenner er så utrolig viktig for selvbilde og velvære. Hvis det er sånn at du ikke kan få støtte, så ville jeg absolutt reist. Selv om to uker er lang tid borte fra mamma for en liten tass på 2 1/2 så går jeg utfra at h*n kjenner de h*n skal være hos godt? og, dette er en investering i deres framtid som familie slik jeg ser det.

Lykke til uansett hva du velger:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...