Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Er det virkelig vanlig at barnehageansatte ikke hilser på foreldre/barn når man støter på hverandre på fritiden?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Nei, det er ikke vanlig. I så fall måtte jo veldig mange av oss oversett hele lokalmiljøet utenom arbeidstid, og det ville vel blitt ganske sært. Hva er det du har oppevd eller hørt?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Det kan jo være at noen har det som meg. Hvis jeg ser mennesker i en annen sammenheng enn vanlig kjenner jeg dem rett og slett ikke igjen. "Lidelsen" har et eller annet navn, men det husker jeg ikke ;-). Det er ikke så sjeldent som du skulle tro.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #5 Skrevet 20. juni 2010 HI her. Det er godt mulig de har en lidelse, det har jeg tenkt på. Men når man jobber i en privat familiebarnehage med 11 unger, så skulle det ikke være så vanskelig å huske de foreldrene som henter ungene, skulle ikke sagt noe om det var snakk om 25 unger. Det jeg opplever er at barnehageansatte ikke hilser når vi støter på hverandre på ettermiddager/helg. Det er ikke så festlig å gang på gang, skulle måtte prøve å forklare barnet hvorfor ikke den barnehage ansatte som h*n er med hver dag, ikke sier hei. Synest også det er veldig rart at de da ikke kjenner igjen barnet mitt , som er en av de 11 som går i denne barnehagen
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 Èn ting er om du en kveld møter en av de ansatte i bhg på Rema og hilser og de ikke aner hvem du er. Med 22 foreldre og gjerne 15-16 besteforeldre, HVERT år kan det bli mange ansikter å huske. (Jobber selv i helsevesenet, har blitt noen pasienter og pårørende opp gjennom tiden, og møter jeg dem andre steder enn hvor jeg vanligvis møter dem må jeg jobbe litt med ansiktene ja...) MEN når de ikke hilser når barnet er med, det er rett og slett for drøyt. Barnet er en del av deres arbeidshverdag og kan ikke skille mellom privat og jobb for den ansatte. - Og det skulle ikke være mulig å glemme hvem barnet er, selv om foreldre kan gå litt i ball i blandt. Jeg ville tatt det opp med barnehagen, siden det kan virke som om det dreier seg om flere enn èn ansatt. Kanskje de har en eller annen policy som de ikke har opplyst dere om.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #7 Skrevet 20. juni 2010 Hadde ikke hengt meg så veldig opp i det hvis det var kun meg de overså, men synest det er fælt for barnet. Det med hilsingen gjelder alle de ansatte (inkl eieren som også er daglig leder i barnehagen). Innser jo nå at jeg bare må ta mot til meg og ta det opp med daglig leder, selv om hun er en av de som ikke hilser på oss privat..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #8 Skrevet 20. juni 2010 Jeg jobber i barnehagen og lurer på det motsatte. Har er det utrolig mange foreldre som ikke sier hei til oss når vi møtes på butikken og slikt. Noen er slik at man aldri vet om man skal si hei eller ei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå