Gå til innhold

Dere som tar med ungene overalt og sjelden har barnefri ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det noen gang slått dere at kanskje ungene trenger en pause fra dere foreldre !

At de kanskje kan bli dritt lei dere innimellom og har lyst på en pause.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det slått deg at ikke alle bare kan ta barnefri?

Sukk, det er så mye dumme folk her inne, blir helt matt jeg.

Skrevet

Ok, skal vi da sette barna på kennel? Siden vi ikke har tilgang på barnevakt.

Og ungene blir sikkert drittlei oss, og vi dem, men det betyr ikke at jeg trenger ferie fra dem. Tror heller ikke småtten på 4 år kunne tenkt seg 2 ukers ferie fra oss. Hun er faktisk veldig glad i oss.

Skrevet

Når de er i b.hage og på skole hele dagen får de faktisk mer enn nok pause fra oss foreldre...

Skrevet

Nei, barnet vårt trives kjempegodt i vårt selskap. Vi koser oss sammen og i stedet for å skyfle barnet over til andre mens vi gjør voksenting inkluderer vi heller barnet i vårt liv. Vi tar det med på ferie og lar det oppleve andre kulturer, vi tar det med på restaurant og lar det prøve seg på nye og spennende smaker. For oss er det helt naturlig. Tid som kjærester har vi likevel. Et lite barn blir ikke lei av foreldrene sine, og om de så ble det ville jeg være alvorlig bekymret for det.

Skrevet

niks.

syns ikke de virker det grannet lei jeg, tvert i mot ganske så begeistret over å få være med sine foreldre:-D

Skrevet

Signerer 22:21

Synes det kan virke som om HI har litt tilknytningsproblemer til sine egne barn hvis hun mener de blir lei av å være sammen med henne. Høres ikke sunt ut.

Skrevet

Eldstemann viste klart til tider at han var lei oss fra han var ganske liten av (9-10 mnd kanskje?). Han har sannsynligvis høytfungerende autisme ...

Skrevet

ja, det er mye dumme folk her inne! har det ille slått dere at det er en eller annen som har det sinnsykt festlig med å sitte og legge ut alle disse idiotiske innleggene?

Skrevet

De blir ikke direkte lei av meg, men det trenger jo impulser på andre måter annet en når jeg er sammen med dem.

De skal jo klare å takle ting i livet uten å gå i skjørtet på mamman sin, så direkte lei blir de nok ikke av meg, men søker etter/ trenger utfordringer selv jeg ikke kan gi dem.

Skrevet

La oss for all del bruke minst mulig tid med barna vi har valgt å få. La oss sende dem i barnehage 8-9 timer hver dag mens vi jobber for vi skal for guds skyld ikke ofre noe som helst for å kunne ta vare på våre egne barn. Og når vi først har noen usle ukers ferie, la oss nå endelig få slippe å være sammen med barna våre da heller. De kan være hos besteforeldre mens vi koser oss og tenker på oss selv, slik vi alltid gjør.

Skrevet

Vi har barnefri innimellom vi, men det er sjelden snakk om overnatting. Det er fordi både jeg, mannen min og unga trives sammen. Det er klart vi blir litt lei hverandre til tider, men det er vel ikke ensbetydende med at unga må få komme seg bort fra oss. Hva lærer barna om man ikke kan være sammen bare fordi vi er litt lei av hverandres tryner?

Unga mine er hos besteforeldre innimellom, det er jo mest for at barna skal kunne knytte seg til dem, ikke fordi vi er så lei dem og trenger pause.

Skrevet

Barnet mitt er 2,5 år og har fri fra meg hver dag i barnehagen. Behovet til så små barn er faktisk hovedomsorgspersonene, meg og pappan. Hva dere vil rettferdiggjøre mye barnevakt med får være deres ting.

Skrevet

HI, mener sikkert de som har tilgang på barnepass, men som velger å ikke benytte seg av det.

Skrevet

Ungene er jo som regel i barnehage/skole store deler av uka, så nei, jeg tror ikke de trenger mer "fri" fra oss.

Skrevet

Barn nå i dag treng all den tid det kan få med foreldre. Det er viktig for at dei ikkje skal bli "peeroriented." Barn som er mykje borte frå foreldrene, har ein tendens til å bli "lei" foreldrene ja, derfor er det så viktig å passe på at tilknyttningen er mellom barn og forelder, og ikkje gjevnaldrende mellom.

Mine to eldste går på skule, 5 åringen to dager i bhg, mens vesla på 1,5 er heime med meg/pappaen på fulltid.

Dei to eldste er jo på fritidsaktiviteter og vennebesøk (5 åringen også av og til) så er jo ikkje 100% sammen med oss.

Bruker så mykje tid eg kan sammen med barna. Har dei med meg over alt. Ungene liker det, og lærer seg korleis det er å bli voksen, som jo er hovedmålet med oppdragelse. Barn kan ikkje lære korleis det er å være voksen om dei er berre med barn. Eg fekk ikkje barn for å la andre oppdra dei.

Me har besteforeldre i nærmaste hus, og dei er så klart ein kjempe ressurs for barna våre, og dei stooorkoser seg sammen, og lærer nye ting. Men da går det på barnets ønsker, barna kan være der når dei vil, og ikkje når mor/far treng barnevakt, hender selvfølgeleg at dei er det og ;o)

Anbefaler alle å lese "Hold on to your kids"

Skrevet

Hllo HI, hva er det for en forsvarstale du prøver deg på her. Selvfølgelig er det mest normale at barna er sammen med froreldrene sine i fritiden. Ikke alle som absolutt må sette dem vekk.

Skrevet

min lille går ikke i barnehage og koser seg masse når han får være med andre noen timer, han har mange tanter som gjerne vil ha ham litt og besteforeldre som forguder ham og som og blir kjempeglad når de kan være alene litt, og når han da kommer hjem igjen så er det ekstra stas å se mor igjen! og når han først er vekk noen timer benytter jeg de timene til å gjøre de tingene som likevel tar oppmerksomheten bort fra ham når han er hjemme. alle er fornøyde og hva er bedre enn det?

Skrevet

Ganske sikker på at ungene ikke er lei av meg og trenger en pause nei.

De er på skole/sfo og barnehage 5 dager i uka, selvfølgelig trenger de ikke fri fra meg i helger og ferier, da trenger de å være sammen med meg!

Skrevet

Min sønn er nå 13 mnd gammel, han har helt siden han var nyfødt vært vandt med å være hos andre mennesker, å merker virkelig at han har hatt kjempe godt av det.. en mer sosiall gutt på 13 mnd finner man ikke=) han er ikke redd for noen, kansje litt skeptisk avogtil, men det må han være!(: han er i gjennomsnitt borte engang i uken ca. han går ikke i barnehage enda.

Skrevet

Kanskje for dem barna som går hjemme med mor eller far hele dagen og ikke er ute eller drar på besøk til noen. Og som ikke går i barnehagen, ja da kan jeg skjønne at dem kan trenge en pause eller noen nye inpulser.

Men sån som meg som er i 100% jobb å må ha datteren min i barnehage hele dagen siden pappaen jobber mye borte. Synes ikke noe om å sette henne bort når jeg er ferdig på jobb.. Liker å ta henne med til venner å familie å leke å drikke en kopp kaffe. Bruker og å samles et helt jeng som har barn på stranden å grille å kose oss. Mye man kan gjøre sammens med barna og andre uten at noen av oss skal bli lei av hverandre.

Når pappan er hjemme liker han å hente henne noen timer før jeg er ferdig på jobb, da får han kost seg litt alene med henne og dem lager middag ilag til jeg kommer hjem.

Skal jo ikke si at vi aldrig har barnevakt da, men det er veldig skjeldent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...