Gå til innhold

gravid uke 6, spotta i 1 uke. Vanlig eller spontanabort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vondt i magen. Bør jeg gå til lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt spontanabort to ganger og begge ganger blødde jeg som ved en kraftig mens og hadde ganske vondt. Men det skader jo ikke å ta en tur til legen sånn at du blir henvist til ultralyd sånn i alle tilfellers skyld :)

Skrevet

Jeg har spottet fra IKM og hele første trimester begge gangene jeg har vært gravid, ingen smerter. Første gang endte med SA, andre gang gikk det bra. Noen har bare lettblødelig livmorhals eller har hormonelle blødninger, det trenger heldigvis ikke bety at det går galt. Uansett er det ingenting hverken du eller leger kan gjøre, så prøv å slappe av og tenke på at det går bra for de fleste.

Skrevet

de sender deg nok ikke til ultralyd så tidlig i svangerskapet

jeg har 7 svangerskap bak meg,,,,,mistet 3 ganger.....2 ganger fikk jeg mensen med klumper i,,,,,den siste gangen spottet jeg som deg,,,,,litt brunt....men var da i uke 13 og de 2 andre i uke 8. den siste gangen ordnet ikke kroppen opp selv og måtte til utskrapning,

jeg har også et av svangerskapene mine der jeg blødde litt friskt blod noen dager og alt var bra....

har IKKE hatt vondt i magen ved noen av mine spontanaborter, så tror nok smerte er veldig individuelt fra person til person

masse lykke til

Skrevet

jeg likte å lese denne :) Har spottet i 4 dager selv, skal ta HCG prøve nr 2 i morgen for å se om det går opp eller ned.. Hadde en SA i februar.. Hadde virkelig håpet at det satt denne gangen...

Skrevet

jeg hadde små blødninger fra uke 5 til uke 9... og har i dag en perfekt liten gutt :) Var sikkert på at jeg mistet, og fikk ikke henvisning til UL siden legen mente at det ikke var noe å gjøre dersom det var en SA på gang... (jævlig kjip melding å få, men jeg tok privat UL da).

Det er jo veldig vanlig å ha små blødninger i begynnelsen av et svangerskap, over 50% opplever det. SÅ lenge du ikke har smerter eller kraftige blødninger så er det som regel ikke noe galt.

Skrevet

Jeg håper det går bra for deg. :-) Jeg fikk i allefall vite at jeg sannsynligvis hadde hormonelle blødninger. Det er blødninger som kommer pga det store hormonnivået som kroppen din holder oppe. Rundt uke 12 overtar morkaken hormonproduksjonen og derfor vil de fleste med hormonelle blødninger oppleve at de slutter da (noe som stemte for meg). Spottingen jeg hadde den gangen jeg hadde en SA hadde derfor sannsynligvis ingenting som helst med SAen å gjøre, det var bare generell uflaks. Så jeg håper det samme gjelder deg og at alt går bra denne gangen. Men nervepirrende, det er det jo likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...