Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Etter å ha tatt over 5 eksamener 2 måneder etter at datteren min var født for å få vitnemål, viser det seg at jeg ikke får det allikevel selv om jeg besto med glans på alle. Etter å ha snakket med 4 ulike instanser om hvilke fag jeg trengte, viser det seg at samtlige har tatt feil. Nå har de plutselig funnet ut at jeg mangler to fag, og at jeg ikke har nok timer for å få vitnemål. Detter er jo en lang historie i seg selv, men er ikke det jeg skal fram til egentlig... Resultatet er iallefall at det blir det til at jeg må begynne å jobbe i august da datteren min bare er 4 mnd. Må nok bli kveld etter at samboeren min kommer hjem fra skolen... Noen andre som har vært i liknende situasjon? Syns det er så forferdelig å ikke få være 100 prosent tilstede for jenta mi. Spesielt etter å ha arbeidet livet av meg for å få det til. Heldigvis er hun hjemme med pappen sin når jeg ikke kan være der. Spørsmålet er vel egentlig hvor mye en småbarnsfamilie trenger i måneden? Hvor mye har dere utbetalt i måneden? Vi kvitter oss nok med bilen, den har vi nok ikke råd til å beholde. Vi har faste utgifter på 12.000 i måneden, dette utenom mat og mme, bleier osv. Lurer vel mest på dette fordi jeg håper at det holder med en felles inntekt på 18.000 i mnd. Er dette overkommelig? Til nå har vi levd på engangsstønad, så har egentlig ikke hatt helt kontroll over hva vi har brukt til nå i mnd.. Håper noen kan svare
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 VI bruker 7-8000 kr. i mnd. på mat og husholdningepenger, men har fire barn. To bruker bleier, og vi spiser sunt og greit. En må planlegge maten, men dere er jo bare to voksne. Lager dere mat til barnet, er jo det bare grøt og bleier (rema) som koster ekstra, ellers er jo barn igrunnen ikke en matutgift før de er store. Ofre kjøper besteforeldre og andre fornuftige ting i gave om en ber om det, og vi handler stort sett alt av tøy på 50-70 % salg som det er nå. Kjøper fram i tid, og det er greit når fire skal ha tøy. VI hadde klart oss helt greit, og har gjort det i mange år da vi var studenter med barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå