Gå til innhold

skriver dere på facebook-statusen at dere er høygravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:-)

bare lurer jeg .. jeg vet ikke om jeg skal det eller ikke (?)

Er høygravid i morgen .. hujjaaa! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skriver det ikke.. det holder med at de jeg bryr meg om vet det... og det vet de jo uavhengi av facebookstatus eller ikke:O)

Skrevet

Har ikke skrevet at jeg er gravid i det hele tatt på Facebook! :-P

Men skrev 40<3 da jeg bare hadde det igjen.. De som forstod det, forstod det, resten ikke! :-P

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn. Men jeg oppdaterer aldri status, da. :-) En grunn til ikke å gjøre det er å slippe alt mulig mas når det så nærmer seg. Har 11 dager igjen, og er glad ikke så mange tenker på det.

Skrevet

Hvis du har skrevd mange statuser om graviditet så hadde jeg ikke gjørt det. Blir veldig kjedelig å lese statusmeldinger fra dem som bare skriver om graviditet. Hvis du skriver sjelden om det så går det greit. Jeg skal ikke gjøre det mest fordi at en i vennegruppen holder på å spamme oss med oppdateringer om graviditet og nå ungens sovemønster og bleiebytting.... Alle er dødsleie av dette :) .

Eneste unntak er hvis du klarer å sette sånne ting inn i et morsomt ordspill eller en spøk. Da er alt lov :) .

Skrevet

Nei. Har ikke skrevet at jeg er gravid heller. 36+1 uker.

Men er aktiv inne på FB hver dag.

Skrevet

skriver gravid status 1gang i uka nå...

mest pga familie skal være oppdatert siden jeg bor et stykke unna di.

snart 39fullgåtte uker nå :)

Skrevet

Har ei på Facebook som oppdaterer statusen sin om gravid-ting flere ganger om dagen, pluss at hun legger ut bilde av ALT hun kjøper. Det er fryktelig irriterende, selv for en som er gravid. Bra det finnes en ignore-knapp.

Skrevet

Ok. takk for svar alle sammen ..

har hatt noen gravide på fb'en min, og noen skriver alt og ja det er slitsomt. Og noen skriver over hode ingen ting om graviditeten.

jeg skriver innimellom "34 uker <3 ", kan være annhver eller tredje uke .. oppdaterer egentlig ganske sjeldent ..

En ting med fb, Juli Nurk, visste du at vi har tre felles bekjente? :-)

Skrevet

WHAT??? Hmmm..Hvem er du :P hehe

Skrevet

hehe, kan hende jeg tar feil altså. Men hart sett du har kommentert Glenns status innimellom. Og du som laget den Vi som har termin i Juli gruppen. Så da ble det fort to og to :-)

de to andre bekjente vi har er Kim W, han kjenner jeg ikke SÅ godt egentlig, også Kent men han kjenner jeg ikke ....

også har vi vært på samme 3D ul på Lysaker :-)

du kjenner ikke meg, jeg kjenner ikke deg heller, men verden er liten. Hihi :-)

Skrevet

Nyhus??

Kim W ja.. hehe.. Kjenner ikke han noe spes selv..

Kent hvem da??

Jøss..Skal ikke føle seg trygg her nei :P hehe..

Skrevet

Glenn Nyhus ja :-)

verden er liiiten :-)

Skrevet

Det får en si...

Ble ikke nysgjerrig på hvem du er eller nå da :P hehe..

Skrevet

Nei, oppdaterer aldri status på fb. Har ikke behov for å dele mitt privatliv med alle og enhver til enhver tid. De som vet at jeg er gravid, vet også at det nærmer seg termin.

Skrevet

Nei, skriver ikke at jeg er høygravid, det vet nå de fleste.Mange av de små milepælene som vi går igjennom for tiden, er totalt uintressant for de fleste andre. Skrev på statusen når jeg hadde 100 dg igjen, men ellers ikke noe om det.

Ser at noen skriver når de reiser på føden, og tenker at det er ikke så smart, kan ihvertfall forvente seg mye mas da;-)

Hadde en på FB som satt og oppdaterte statusen sin på sykehuset hele tiden etterhvert som samboerens fødsel skred frem. "Nå er det så og så stor åpning", "nå skal hun få epidural" osv. Er ikke alt en trenger å dele på nett, og hadde eksplodert om mannen min hadde gjort noe sånt.

Skrevet

Amen!

Så deilig at ikke alle andre deler alt på nett! Jeg blir liksom sett på som litt rar fordi jeg deler så lite. Jeg er nok litt ekstrem, men dette med å legge inn at man drar på føden? Hvem er det som tenker på det når man skal dra på føden? Når jeg skal på føden har jeg helt andre ting å tenke på enn å dele det med alle mulige folk på fb.

Og hvis mannen min så mye som plukker frem mobilen og legger inn status på fb når jeg ligger og føder, må han finne seg et nytt sted å bo. :-) Han er heldigvis ikke så opptatt av fb.

Jeg vil heller ikke ha alt maset man kan få etter å ha lagt inn at man ligger og føder. Dessuten er det vel temmelig uinteressant hvor stor åpningen er, og at man får epidural.

Disse mennene kan like gjerne holde seg hjemme :-)

Skrevet

Skrev ikke at jeg var høt gravid, men nå de siste dagene har jeg skrevet hvor mange dager det er igjen.. hehe..

type: 25 dager igjen <3 Jeg mener det skal være lov å juble litt :o)) Folk skriver jo hva de har spist til middag lix, Høygravid er mye mer intressant i mine øyne.. hehe

Skrevet

NOPE! Har ikke skrevet selv på statusen noe som helst om at jeg er gravid, men har fått spm fra familie som bor langt unna om det er familieforøkelse på gang (etter at jeg meldte meg inn i den gruppen "redd liv, ikke la gravide gå 14 dager på overtid" eller noe sånt) og har svart ja på det, og en tante som ikke klarte å holde seg og måtte skrive noe om blomster og bier osv (til tross for at jeg har sagt til alle at de ikke trenger skrive noe om graviditeten på fb) men ellers ikke lagt ut noe som helst om graviditeten i statusen min jeg. Men har jo pga de 2 kommentarene fått en del gratulasjoner og når de har spurt om termin, så har jeg latt vær å svare på akkurat det jeg.

¨Må si jeg til tider er sjokkert over enkelte av mine fb-venner som har lagt ut ALT om graviditeten og at nå er rier i gang med så så lenge mellomrom og nå ligger vi på føden og så videre..... Unnskyld meg, men dette med graviditet og særlig fødsel er jo noe man deler med sine nærmeste og ikke hele verden. her inne på BIM får jeg utløp for trangen til å fortelle om graviditeten, for her kan jeg tross alt være litt anonym likevel. Har ingen behov for å dele min mest personlige opplevelse med absolutt alle. Dessuten så synes jeg at selve fødselen er noe bare kommende mamma og pappa, søsken og evt barnevakter trenger å vite om der og da (i tillegg til mamman min og sambos mamma evt). da får de hos oss riktignok vite at nå reiser vi på føden og så gir vi beskjed når babyen er vel ute. Ikke mas før dere hører fra oss. Det funket i alle fall veldig bra sist gang og satser på at det funker like bra nå:)

MEN; vi er alle forskjelleige og noen synes det er stas med oppmerksomheten underveis i graviditeten og fødselen og de må jo få lov å dele det de vil. Jeg skjuler bare de som jeg ikke gidder å høre om på fb jeg, så jeg ser jo ikke helt problemet sånt sett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...