Gå til innhold

Noen her som har giftet seg på en ambassade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F.eks i København? Hvordan var seremonien, var dere fornøyde? Hvilken kjole hadde dere (brude eller finkjole) ? Får man velge tidspunkt for vielse selv? Hva gjorde dere etterpå? Pøs på med info :)) noen som har giftet seg veldig tidlig på dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i et bryllup i en ambassade. Synes seremonien ble litt for uhøytidelig for min del, men dette er nok ulikt ut fra hvem som har vielsen (akkurat som det kan være med prester også...)

Der jeg var hadde de vanlig finkjole. Lengde til kneet og blå. Men har jo også sett folk som har vanlig brudekjole, bunad...ja, alt mulig.

Etterpå gikk vi i en park hvor vi hadde enkel lunsj. Gikk så på hotellet og slappet av, før vi gikk ut og spiste på kvelden. Jeg ville nok valgt å ha et slags opplegg hele tida hvis jeg skulle gifte meg, for syntes det var litt rart å sitte på hotellrommet noen timer. Litt for liten tid til å finne på noe...og litt for lang tid for bare å slappe litt av...;)

Skrevet

Ja.. Lurte på å ta vielsen tidlig på dagen, da både vi og begge forloverne har med 5 -åringer... For oss er litt av grunnen til å gifte oss på ambassaden å slippe det stive, høytidelige..:) Så kanskje dra å spise lunsj på en restaurant, og rett og slett bare dra på Tivoli eller Zoo med barna etterpå. (ta av finklærne først da,hehe).

Skrevet

Gifta oss på ambassaden i Brussel, fredag 4 juni kl 16.00 Kjolen kjøpt på brudesalong, rakk til knærne, hvit, stroppeløs. Fikk "rocka" den opp med sort silkebelte i livet, og sorte sko med stiletthæler..:) Vielsen var rask (5 min) men veldig høytidelig og fin. Amassadøren snakket litt om ekteskapet, og leste et dikt hun hadde valgt, så spurte hun om vi ville ha hverandre osv, og så ringpåsettelse:) Så fikk vi alle champagne og tok bilder med forloverne. Det var nydelig vær, så vi satt oss på en uterestaurant og tok et par øl før middagen som var på en gourmetrestaurant. Hadde kun med oss forloverne, og ingen i familien visste om dette, så det ble mange morsomme telefoner til de nærmeste etter vielsen:) Hadde ikke ønsket det annerledes:) Fikk en hærlig helg i Brussel og Brugge med på kjøpet. Fest arrangerer vi i august:) Deilig å være gift etter ni år som samboere, og veldig fornøyd med helga og vielsen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...