Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Noen som har vært til rettsak der far vil ha 50 50 lenge før hun er 3 år? Hvordan gikk det? Hva er anbefalingene fremover? Nå er hun 10 mnd, og samværet har vært et par timer 3 ganger i uka fra hun var født og nå i tillegg 4 timer lørdag og søndag annenhver helg. Denne gjelder til hun er nesten 1 år. Så hva da? Hvor mye økning og hvor lenge etter 1 overnatting kommer 2 overnattinger? Noen som har vært borti lignende saker? Hjelp? Vi gikk fra hverandre før hun vart født og samarbeidet mellom oss er veldig vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 1. juli trår ny barnelov i kraft som kan åpne for å dømme delt bosted i helt spesielle tilfeller; hvis delt bosted synes å være til barnets beste. Delt bosted er ikke bra for barn under 3 år og barneombudet fraråder det. Han vil med neppe få delt bosted på nåværende tidspunkt. Sannsynligvis blir det en gradvis opptrapping av samvær frem mot overnatting på sikt. Fedre som går til rettssak for å få delt bosted når barnet er under året, da handler det ikke om barnets beste eller omtanke for barnet, men da handler det mer om å "ta" mor; ja rett og slett plage mor til barnet sitt. En god far gir barnet sitt tid og har en langsiktig plan i fht samvær og setter egne behov til side. Heldivis ser dommere og sakkyndige det, men griske advokater pusher på for å tjene penger på klienten sin.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Hvis barnet skal ha delt bosted krever det et veldig godt samarbeid mellom foreldrene. Ingen rett dømmer delt bosted når foreldrene har dårlig kommunikasjon og høyt konfliktnivå. Jeg venter selv på rettsak ang samvær med baby på 9 måneder. I mitt tilfelle virker far psykisk i ubalanse, og det er helt forferdelig å måtte sende barnet til han nå. Mens jeg venter har vi ingen skriftlig samværsavtale, men far kommer tre ganger i uka. Forferdelig slitsomt å forholde seg til en person som lager konflikter av absolutt alt, og gjør mer eller mindre som han vil. Når jeg kommer med råd, sier han ikke må være borte for mange timer e.l skal han absolutt ikke høre på det jeg sier, så det er bare å håpe at saken kommer opp veldig snart, og at sakkyndig, dommer etc ser at far ikke tenker på barnets beste, men har seg selv i fokus. Så forferdelig å tenke på alle konfliktene vi sikkert skal ha i 18 år fremover.. Hovedmålet til min eks er å slite meg helt ut virker det som. Da tenker han jo ikke akkurat mye på barnet sitt akkurat..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå