Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

beste tips fra noen... får jo ikkje skyllt sjikkelig då ull ikkje kan ha ordentlig varmt vatn.. hørt salmiakk men går det bra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PRøv sunlight såpestykke... Det fungerer ganske så greit.

Skrevet

kj;p oksegalles[pe p[ bansul. fungerer kjempebra

Skrevet

Sunlight såpestykke har fungert bra her. Ellers så fikk jeg et tips fra en venninne om nylonvask (blå tube med hvit etikett/rød skrift), hun hadde det i toalettmappen sin på reise nå for det var så kjekt til klesvask generelt men spesielt på ull. Jeg skyller likevel ullklærne i skikkelig varmt vann men vasker de på ullprogram. Klærne toves jo ikke så lenge en skyller forsiktig:) Lykke til:)

Skrevet

tusen takk! har ingen av disse delene heime for øyeblikket desverre..men noen rå tips til next time..

Skrevet

Vi sprayet med vanish oxy action og lot det virke, og vasket det på 40 grader på vanlig bomullsprogram og ikke ullprogram. Det gikk helt fint og flekkene var borte. Ikke hver gang de ble borte, men hvis man tok det med en gang, så gikk det stort sett bra. Klærne holdt seg fine, selv om vi ikke vasket på ullprogram.

Skrevet

Ødelegger ikke dette ull fibrene da???? Eller er det bare sånn som de sier på reklamer for å lure folk? Jeg har brukt gallesåpestykke (funker bedre enn flytene) gnidd godt inn, skylt av og gnidd inn igjen og så i maskinen på ull program. Skulle det ikke være vekke etter dette så har jeg lagt det i solen, det og hjelper :-) Vet det finnes Vanish for ull men har ikke funnet det....

Skrevet

må jammen være så ærlig å si at jeg er usikker. Tenkte at så lenge jeg brukte Milo i vaskemaskina og ikke brukte høyere temperatur enn det som står på anvisningen så går det sikkert bra. Nå er det klart at vi bare hadde ull da hun var lita og vokste fort ut av det. Tenkte at det skulle mye til før det ble slitt.

Skrevet

Jeg vet ikke jeg heller, men har liksom bare trodd det siden de snakke om dette på Milo reklamen. Er så teit for det går jo ikke ann å se om de er ødelagt.

Skrevet

Enzymer og hard vask sliter på ullfibrene og tover plaggene. Men en og annen gang går bra på butikkkjøpte ullklær, særlig hvis alternativet er at tøyet ikke blir rent og dermed ikke blir brukt likevel. Da kan man ta noen sjanser i vasken.

Av og til har det sneket seg små ullklær inn i 60 graders vasken og det har gått bra.

Ellers opplever jeg at ullklærne blir "brukt opp" av ett barn, sjeldent vi arver bodyer etc i ull

Skrevet

Her er også gallesåpe (fåes bl.a på helsekost, Clas Ohlson og Nøstebarn) flittig brukt og tar det meste av flekker. Bæsj er pease of cake, den tar til og med fett! Super!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...