Anna-10 Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Min samboer og jeg planlegger å gifte oss, og istedet for fest ønsker vi og dra på bryllupsreise til Mauritius. Avreisen blir da kanskje i mars 2011, da er sønnen vår 1,5 år, og vi blir borte fra ham i 15 dager. Dette er ikke bestemt enda, for jeg er veldig usikker på om jeg vil reise fra han så lenge. Er det noen av dere som vet om man kan reise fra et barn på 1,5 år så lenge uten at det setter spor i ham? Nå tenker jeg på at det er kanskje vanskelig og få et barn på 1,5 år til og forstå at vi kommer tilbake om 15 dager, og at han bare skal være hos bestemor imens. Noen som har noen erfaringer med og reise fra et så lite barn. Kanskje det er best og utsette det et år?
Gjest yrild Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Jeg vil tro at alle barnepsykologer vil fraråde dere det. Og jeg tror faktisk ikke at du vil det når det kommer til stykket... Ta ham enten med eller utsett reisen til han er stor nok til å være hos besteforeldrene.
Gjest mphs Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Enig med yrild. Vi tok med ungen vår på bryllupsreisen.
Pirkeanonym Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Jeg hadde reist fra ham om det var for en langheg, men 15 dager er ganske lenge. Vi hadde med mini på bryllupsreisen. Det gikk helt fint.
Anna-10 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2010 Ja dere tror det? Det er det jeg selv tenker også, men tenkte jeg ville forhøre meg litt, for jeg får ofte høre at jeg er en hønemor. Men da er jeg altså ikke det når det gjelder denne saken? mphs: Hvor dro dere på bryllupsreise, og hvordan er det å reise langt med små barn?
NormaJean Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 Du kjenner deg selv og barnet best, for noen kan dette funke, for andre ikke i det hele tatt! Vi hadde lillegutt med på bryllupsreisen, hehe samt moren min...lol! Ikke mange menn som har med svigermor på bryllupsreisen, men lillegutt var 8 mnd og mamma var barnevakt masse mens vi var på ferie! Det var helt supert! Hører med at moren min jobber der vi hadde bryllupsreisen så var ikke slik at vi var noe eksotisk sted! Jeg hadde nok faktisk vurdert å ta den reisen når barnet er 1.5 år, blir vel skutt av dib politiet her nå;-)
Gjest mphs Skrevet 20. juni 2010 #7 Skrevet 20. juni 2010 Vi dro 5 uker til Mallorca. Leide leilighet og bil med barnesete. Valgte en plass som er tryggt å ta med barn, men fortsatt mye å se og oppleve.
Anna-10 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. juni 2010 He he:) Ja det er nok stor fare, ja;) Tror kanskje 15 dager blir mye for meg, jeg tror ikke jeg kommer til å kose meg i det hele tatt den siste uken. Endten så får vi ta han med oss, eller så får vi ta den turen en annen gang;) Selv om jeg har veldig lyst til å dra på kjærlighetsferie alene uten barn...Ja skyt meg;)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. juni 2010 #9 Skrevet 20. juni 2010 Jeg tror jeg ville reist et romantisk sted for en langhelg, for det er viktig å kunne reise uten barn også. Men 15 dager kan jo bli i det meste laget. Jeg tror jeg ville ventet med å reise bort i 15 dager før det har gått enda noen år.(uten barn). Men det er bare meg, og jeg er ikke imot at man skal kunne reise bort og kose seg som kjærester, men for min egen del hadde det blitt hardt å reist bort i 15 dager.
rampete robin Skrevet 20. juni 2010 #10 Skrevet 20. juni 2010 Vi var borte fra eldste jenta vår i 10 dager da hun var 16 mnd. Hun var i huset vårt sammen med bestemor og gikk i barnehagen som vanlig. De så på bilder av oss hver dag, og vi ringte hjem for å si natta. Gikk veldig fint, tror det var værst for meg ;-) Ferieturen vår har gjort at jenta og bestemor har fått et veldig nært forhold.
Mille** Skrevet 20. juni 2010 #11 Skrevet 20. juni 2010 Kan ikke tenke meg at det vil være godt for noen parter at dere reiser vekk fra et lite barn i så mange dager. Ville tatt med meg barnet på bryllupsreise. Når man har valgt å få barn før man giftet seg, så har man valgt det. Hadde ikke falt meg inn i søvnet å skulle reise så lenge vekk fra barna mine, ikke før de er tenåringer egentlig. Og det er ikke fordi jeg er hønemor, men fordi vi er en familie. Og som familie ferierer vi sammen. Så kan mor og far heller ta seg en weekendtur i ny og ne. ) Hilsen ei som giftet seg etter hun fikk barn. ;o)
Gjest yrild Skrevet 20. juni 2010 #12 Skrevet 20. juni 2010 Hei :-) Vi var forresten på all inclusive hotell i karibien med svigers. Fikk vært ute og festet, danset, spist romantisk middag etc med mannen min alene og kost oss i strandkanten med lillemann og noe med svigers på dagtid :-) Skal sies at jeg har utrolig behagelige svigerforeldre og at vi ser dem sjelden, så det var bare hyggelig å ha dem med som barnevakter.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. juni 2010 #13 Skrevet 20. juni 2010 Det synes jeg hørtes veldig lurt ut. Å ta med svigerforeldrene som barnevakt, så kan man se barna så mye man vil, og samtidig ha masse romantisk alenetid. Det er klart hos oss, måtte svigers hadde vært villig til å betale det selv, ellers hadde det blitt en dyr affære
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. juni 2010 #14 Skrevet 20. juni 2010 eller foreldrene for den saks skyld
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 20. juni 2010 #15 Skrevet 20. juni 2010 For egen del, og mannen er veldig enig,-ville jeg aldri reist fra jenta mi på den alderen. Ser ikke for meg å dra noe sted uten barna, egentlig. En langhelg er ok, men ikke ferie. Det ville være helt unaturlig for oss, men sånn er folk veldig forskjellige.
Gjest Skrevet 21. juni 2010 #16 Skrevet 21. juni 2010 Er ikke gift, men jeg hadde aldri reist fra ungene så lenge (og mine er nå 3,5 år og 5,5 år). Kanskje når minste er 10 år - he he.
Lillepusen-78 Skrevet 21. juni 2010 #17 Skrevet 21. juni 2010 Det hørtes veldig lenge ut, og jeg ville definitivt valgt en annen løsning. Jeg hadde ikke klart å være borte fra sønnen min på 21 mnd. så lenge. Stol på magefølelsen din :-)
Anna-10 Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #18 Skrevet 21. juni 2010 Jo mer jeg tenkte på og reise fra han, jo mer sikker er jo på at det kommer jeg aldri til å klare, ikke før han er konfirmert, kanskje;) Nei, nå skal vi spørre min mor og svigermor om de vil være med, for da har vi han med, samtidig som vi har barnevakt når vi trenger det:) Genial plan:)
Gjest thricane Skrevet 21. juni 2010 #19 Skrevet 21. juni 2010 tror ikke det blir noe lettere å utsette bare et år... vi dro på bryllupsreise til australia i nesten 3 uker. helt utenkelig å dra alene, begge ungene var med. og det var helt topp. svigers var også med, slik at vi stakk ut en kveld for å spise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå