Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Hei puse elskere. Hvordan gikk det med pusen(e) deres når babyen kom hjem i huset? Ble de sjalu og sære eller mest nysgjerrige. Eller synes de ikke det var noe spennende med ny baby? Tenker mye på hvordan det blir å ha en liten baby i huset samtidig som en har katt. Vi har tenkt å stenge kattene helt ute fra soverommet vårt der babyen skal ligge. Også det som skal bli barnerom skal være kattefritt. Dette for å unngå allergi og at babyen skal puste inn kattehår og allergener når den sover. Har du noen andre tips som kan være greie å ta med seg i denne sammenheng? Hvordan gikk det hos dere? Vi har tre katter som vi håper babyen skal tåle. Sorgen blir stor i huset om vi må omplassere de tre firbeinte sjarmtrolla våres.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Hei Jeg har for tiden bare 1 katt men har hatt maaange puser innom her Jeg tar vare på dem som ingen andre vil ha.. hvertfall noen. Men for tiden har jeg bare tid til min egen så nå er det stille og rolig Lurt å holde kattene borte fra soverom ja for katter har en tendens til å legge seg på ansiktet til babyen pga varmen. Så det må dere være obs på! Det går an å kjøpe kattenett til å ha på vogn og seng. Pusene her brydde seg ikke om babyen i det hele tatt. De snuste litt og så var det over. De hadde andre ting å gjøre en å bli plaget av den lille bylten som bråket så fælt Men bare pass godt på når babyen sover så plutselig er den perioden over og du må begynne å redde kattene fra en ramp som vil rive i halen og stjele maten dems
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Dem sier at du kan ta med et plagg babyen har sovet i på sykehuset med hjem, for at katten skal venne seg til lukten av det nye familiemedlemmet. Ellers har det gått kjempefint her hjemme, har bare 1 katt da. Den er veldig snill;)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Huff, ja tenk hvis kattene legger seg på babyen. Hadde tenkt at myggnett til vogna holdt ute kattene også? Men kanskje jeg må kjøpe et eget kattenett. hehe jeg tenkte ikke på at jeg må etter hvert passe på at en krabbende baby ikke prøver å ete kattematen. Det blir jammen en liten kabal å løse hvordan vi skal plassere maten da Flott at du også tar vare på puser som "ingen" andre vil ha. Gullstjerne til deg! Håper forresten pusen din er kastrert slik at han/hun ikke bidrar til enda flere skjønne kattunger som kanskje ikke får gode hjem. *spent på når babyen kommer* hilsen trådstarter
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #5 Skrevet 20. juni 2010 19:07 Ja det var lurt! Det skal jeg gjøre når jeg omsider har fått babyen og ligger på sykehuset. hilsen trådstarter
Irene Adler Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 Katten vår er redd A L L E, og da mener jeg ALLE, untatt min mann og meg, så han var redd og fortsatt er redd babyen. (Noen ganger er han redd oss også; når han ikke kjenner oss igjen, kan snu når vi skal til å slippe ham inn) Er nå etter 7,5 mnd blitt vant til baby, men går i stor sirkel utenom og unngår nærkontakt. Baby synes det er spennende med katt og vifter med armene når han ser katten, og da blir katten redd. Katten har snust på baby en gang, men stakk så fort baby rørte på seg.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #7 Skrevet 20. juni 2010 Min katt har faktisk blitt mer normal.. Han var skikkelig redd når han var ute, noen ganger for oss også.. :s Men nå er han faktisk med oss ute, og er vognen ute så ligger katten rett i nærheten.. Noen ganger virker det som om han passer på at andre katter ikke skal komme, for han sniker rundt og passer på.. Han har heller aldri btrydd seg om vogn eller seng, men vi passer selvsagt på at han ikke skal opp å kose i senga.. Han har aldri brukt babyrommet, så at det er avstengt bryr han seg ikke om. Han har og egne tepper han ligger på i stua, som ikke babyen kommer i nærheten av.. Vil jo tro at det hjelper litt mot sjalusi.. Et tips er at når dere kommer hjem fra sykehuset, så ikke hold katten for å vise han babyen, det kan skremme han..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå