Gå til innhold

78 dager igjen nå... hvor mye er ordnet av utstyr?


S-mamma.2gutter+1jente

Anbefalte innlegg

Nå er det "bare" 78 dager igjen,men kanskje noe før hvis mini fortsetter å ligge i seteleie,så det kanskje blir KS.Har kjøpt ny vogn og bilsete,men har en del fra før ettersom dette er nr.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiden går så fort altså!

Vi har nesten kontroll på alt! Siden vi nettopp har flyttet ganske langt, så fikk jeg så mye av venninner ganske tidlig så vi skulle få med oss alt oppover! så her har vi allerede

Bilstol

Sprinkelseng

Vogn (min helt nye emmaljunga edge i dark grey)

og Matchende stelleveske:)!

dunpose

vippestol

lekegrind (har hund, så kan være praktisk:)

Altfor mye klær!

 

Gleder meg mest til vi har fått kjøpt stellkomode og jeg kan vaske og legge klærne på plass:)!

 

Så blir vel mest madrass, dyner og alle de små tingene vi må handle etterhvert:). Men har jo ganske så god tid!

 

Og jeg har fått masse mammaklær fra ei venninne av meg å! Ny garderobe<3

 

Vi har vært kjempe heldige som har fått så mye fint fra venner!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 98 dager igjen i dag... å har nok en god del igjen å ordne....men har det meste fra før siden vi har en datter på 18 mnd.

 

men vi skal flytte i slutten på august...så eg er egentlig litt stressa i hode for at eg må ordne nesten alt veldi tett opp mot termin...å det liker eg ikke...tenk om eg ikke er i form til å få ordnet alt før babyen kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 29+6 i dag, og har bra kontroll på det meste av utstyret.

 

Praktisk å få gutt nummer to 23mnd etter den første, for då har me veldig mykje sesongpassande klede frå før. Dessutan barnevogn, ullvognpose, badebalje, stellebord osv.

 

Det me har kjøpt nytt er

- søskenvogn (Phil&Teds)

- hengevogge (skulle hatt det sist - fekk ein unge som "aldri" sov, og HATA å ligga flatt...)

- litt ulltøy i minste strl (storebror var liten, brukte 50 og 56cl i fleire mnd)

- soveskinn (sidan slike helst ikkje skal arvast)

 

Det einaste eg kjem på at me framleis treng å kjøpa er

- ny sprinkelseng sidan storebror brukar si enno (han er 20mnd)

- madrass og overmadrass til denne

- minibleier og eingongs ammeinnlegg

 

Reknar med å låna vippestol og babygym, som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mangler fremdeles det meste...har to gutter fra før,men venter nå jente...

hatt en liten og en stor baby,så kun kjøpt to sett i hver størrelse hittil...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 77 dager igjen og ingen ting har vi kjøpt klart:) kanskje det er vel tidlig å begynne med det? :) Er vår 1 :) Kanskje vi burde begynne å kjøpe utstyr.Min mor mene man skal vente lengst mulig,hun er litt gammeldags:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

70 dager igjen.

Synes ikke hun er gammeldags. Venter nr. 2, men det er 20 år siden sist, så nesten alt mangler. Jeg har vært og sett meg ut det jeg vil ha, og de fleste babyutstyrsbutikker er villige til både å legge av og å levere på døren når babyen er der. Kommer til å handle inn madrass, dyne og pute i august, slik at det er ferdig vasket og luftet, men til hjemreisen får vi leie babystol på sykehuset.

Gleder meg egentlig til å ta noen handlerunder i august. Gir litt ekstra initiativ til å bevege mest mulig på seg. Trenger jo egentlig bare klær akkurat til hjemkomsten, bestemødrene, tanter og venninner klør jo i hendene etter å få lov til å handle de også.

 

PS. Halve moroa for meg er å sende pappaen for å handle utstyret. Etter to turer til forskjellige butikker blir det ikke 3-hjuling eller en hypermoderne løsning. Han endte opp med en tradisjonell vogn med gode bremser og skikkelig handlekurv. Dobbelt så dyr som den jeg hadde tenkt på i utgangspunktet. Det samme gjelder barnesengene. Han hadde også noen gode poenger som jeg ikke hadde tenkt på, som det at man skal kunne fjerne 2-3 sidestolper i en grindseng slik at babyen selv kan krype ut og inn når den er stor nok, og ikke tar turen over kanten, :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 dager igjen i dag!

 

Vi har kjøpt:

 

Barnevogn (kombi)

Madrass til sengen

4 bodyer

2 bukser

2 luer

1 nattdrakt/sovepose

+ har fått en del forskjellig, både bodyer og sparkebukser

Stellebord med badebalje

En vakker, myk quiltet nyfødtpose til vognen o.l. http://www.mamasandpapas.com/product-made-with-love-snuggle-me-unisex/200402200/type-i/ (er den ikke helt nyyyyydelig???? Impulskjøp ;))

ammepute (bruker den i min seng nå + til å ha laptopen på i fanget, hehe)

Ammeinnlegg i bambus/soya fra Lilleba.no - fullstendig impuls og bare i tilfelle det skulle bli lekkasjer før fødsel (venninner har opplevd det)

Barnesete får vi av forsikringsselskapet (leieavtale)

 

Og så får vi en seng hvor sengebunnen kan reguleres i tre nivåer + at den ene side kan tas ut når barnet blir stort nok til å klatre over.

 

Før knøttet kommer i august/september skal jeg kjøpe:

 

- En dry kid overmadrass som jeg skal bruke for sikkerhets skyld i vår seng før vannet går + under amming (skal samsove). Flytter den etter hvert til barnesengen.

- Ett soveskinn og ett vognskinn

- Dyne og sengeklær til sengen (haster ikke pga samsoving - men vil at de skal luftes skikkelig før bruk)

- Bleier

- Kluter til amming og stell

- Leandervugge eller byssanlullvugge for å henge i stuen (nysgjerrig hund - kan ikke ha vugge i snutehøyde)

- Bæresjal + manduca (siden jeg ikke vet hva som funker best)

+ Noen få stelle/badeprodukter om jeg finner noe jeg liker.

 

Tar de siste innkjøpene etter ferien i august - noe skal jeg jo bruke permisjonen til. Ellers så tenker jeg at vi finner ut hva vi trenger etter hvert. Synes denne listen er mer enn lang nok! Jeg strikker nå på et deilig, mykt babypledd fra www.pickles.no og mamma har allerede strikket ett pledd og har begynt på en hel kleskolleksjon :)

 

Vi skal ønske oss noen leker & sånt + babygym og ikke minst gavekort fra nøstebarn! Men det er jo stas å kjøpe noe når babyen har kommet også.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg er 31 uker på vei og har 65 dager til termin :)

 

Det vi mangler av utstyr er bilsete, bæresele og krabbeteppe :)

 

Ellers er en fin startpakke av klær handlet inn og vasket, sengetøy er kjøpt inne og vasket. håndkler og massevis av kluter er kjøpt inn og vasket, sengen er satt sammen og redd opp, stellebordet er klart med alle stelleprodukter på badet, alt av ting er klart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...