Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 eggedosis i seg selv er jo ikke så vanskelig.. det er jo bare å piske den stiv.. MEN jeg holder nå på å lage eggedosis, og får det ikke til.. jeg har tatt 6 egg,og 180g sukker, som det står i oppskriften.. disse eggene er supersmå, og tenker at det kanskje er de som er problemet? skal jeg ta oppi et ekstra egg? eller mer sukker? :S den vil bare ikke bli stiv..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 bruker du plast bolle??? som med marengs, blir det lettere stiv i glass bolle
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 ja bruker plastbolle! hehe.. skal prøve glassbolle nå :-)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 trodde jeg hadde glassbollen min her.. men neeeida! faen!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #5 Skrevet 20. juni 2010 Har ALDRI vispa i en glassbolle i mitt liv, kun plast... Jeg baker MYE, og har ALDRI hatt problem med hverken eggedosis eller marengs !!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 Det går dårlig om bollen er en smuule fettete på insiden. Vask med salt og kaldt vann - så går det supert etterpå. Bare husk å tørk bollen skikkelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå