Mamman87 Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Eller kan jeg be de om å ta depositummet jeg har betalt?
Ugl@ Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Depositumet skal jo være sikkerhet i tilfelle det er mangler ved leiligheten utover normal slitasje, så det spørs i grunn. Hør med huseieren. Kan hende de vil ta en gjennomgang av leiligheten før de avgjør om de kan gjøre det på den måten.
Mamman87 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2010 Okay Men om jeg ikke betaler så vil de vel uansett bare ta depositummet?
lille sprelle Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 ja, men det er ikke ryddig å gjøre det slik.
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. juni 2010 #5 Skrevet 20. juni 2010 Du kan ikke bare gå fra det på den måten, du må følge reglene som ble gitt ved inngåelse av kontrakten. Du kan spørre, men du kan ikke la være å betale
Ugl@ Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 Hør med dem, uansett så gir det er dårlig inntrykk hvis du ikke avtaler med dem, og det er heller ikke positivt videre hvis noen ber om referanse av tidligere utleiere. Er selv utleier og hadde ikke blitt begeistret hvis våre leietakere hadde gjort noe lignende for å si det slik. For det er ikke bare å ta penger fra en depositumkonto, den må man gjøre opp sammen.
Mamman87 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2010 Okay. Da får jeg spørre de... Hvis ikke må jeg ta opp lån til nytt depositum, vil jo helst slippe det. Orker bare ikke å bo under noen der mannen skriver ekle meldinger til meg og stryker meg over både lår og rumper så fort jeg står i nærheten av han... Så jeg tok en leilighet så fort det lot seg gjøre, men har hørt med banken og jeg får lån til det hvis jeg trenger det. Regner ikke med huseiern vil ha det på denne måten, han furter litt over at jeg flytter..
Ugl@ Skrevet 20. juni 2010 #8 Skrevet 20. juni 2010 Hvis han driver med seksuell trakkasering så synes jeg du burde anmelde ham for det heller. Men forstår du vil flytte nå når du har muligheten. Men gjør det uansett i ryddige former. Betal husleien eller avtal at de får depositumet hvis det er i orden for dem. Vask grundig ned når du flytter ut så de ikke har noe å si på det også, og gi husverten beskjed om at prøver han seg på noe mer tull eller lager noe vanskeligheter så anmelder du ham. Men hvis du får fred så sier du deg ferdig med den saken og dere kan gå hvert til deres uten noe mer ubehageligheter.
Ugl@ Skrevet 20. juni 2010 #9 Skrevet 20. juni 2010 Kan legge til at jeg har vært i en situasjon med gris-kall av en utleier selv for mange år sia. Han var skilt da og det kunne virke som unge alenemødre var akkurat hans smak, fikk tilbud om å "betale i natura" en mnd da jeg ba om å få utsette husleia en uke pga rot hos Nav, yeah right!! Jeg flytta ut innen ei uke da og valgte å bo hos foreldra mine ei stund heller.
Mamman87 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 20. juni 2010 Takk for hjelpa! Var moren min som sa at jeg bare kunne gi de depositummet nemlig, men jeg var selv i tvil om det gikk ann å gjøre det så enkelt. Da får jeg høre med de i kveld når jeg leverer oppsigelsen
Mamman87 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 20. juni 2010 Dette har han tilbydd meg her også.. Flere ganger.. Han er gift og har tre barn, syns han er rimelig kvalm! Så jeg fant leilighet forrige uke, og flytter i morgen. Har holdt ut med dette av og på (var stopp en periode da jeg hadde kjæreste) i over et år og nå er det nok.
♡ A & E ♡ Skrevet 20. juni 2010 #12 Skrevet 20. juni 2010 Si det som det er til dem så kanskje de tar en gjennomgang og godtar depositumet som leie
Pirkeanonym Skrevet 20. juni 2010 #13 Skrevet 20. juni 2010 Du må være med i banken om dere har depositumskonto, han får ikke ut pengene om ikke du er der og signerer at pengene skal tas ut, du skal også få rentene på depositumet.
Mrs. Bouquet Skrevet 20. juni 2010 #14 Skrevet 20. juni 2010 Om du vasker ut og flytter og gjør opp så kan du nok få depositumet ut. Så kan du betale reserende husleie med det. Men man kan ikke be om å bruke depositumet som husleie når man fortsatt bor i leiligheten. det skal jo dekke evt. feil eller skader du har gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå