Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Såg i debatten ang hvilken som var best at det var de som skrev at enkelte av disse inretningene kunne brukes til barnet var en 3-4 år. Er ikke barna store nokk til å gå sjøl da? I barnehagen til barnet mitt går 3-4 åringene på tur ofte. Og enkelte av disse turene er på rundt 3 km en vei. Dette klarer de fint. Sliten når de kommer hjem ja, men veldig stolte og har hatt en kjempe dag.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 hehe, jasså, barnet ditt går tur i barnehagen.... Her i familien så går vi ofte fjellturer, lange turer her om dagen gikk vi en strekning på 2 mil, i fjellet. Og da er det kjekkt å ha en meitai i sekken, så kan minsten slenges på ryggen når han er trøtt og sliten. Men han går lett 5 km i skog og flell, over bekker, og nedover bratte bakker....
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 3-4 åringer KAN gå litt på tur ja, men med foreldrene er det ikke alltid de VIL gå på tur. De trasser jo mest mot foreldrene. Da kan det være kjekt med et alternativ, spesielt om man har andre barn også å ta seg av. Har selv en 3 åring som kan gå kjempelangt..når han vil. Vil han ikke har jeg to muligheter. 1: Lokke, lure eller true, komme steg for steg fremover i musetempo, gjerne med silende regn og en 1 åring i vognen som hyler og er lei, 2: vippe ned ståbrettet på vognen og la ham stå der resten av veien hjem og være fort hjemme igjen (alternativt bært ham i bæretøy om dette hadde vært mer naturlig for meg).
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #5 Skrevet 20. juni 2010 Det var vel ikke direkte det at barne mitt går tur eller ikke som var spørsmålet i denne sammenhengen. Men, det er fint at du opplyser oss andre med at familien din går ofte på tur i fjellet i strekninger på to mil. For i den sammenheng kan jeg kanskje se nytten av en maitai. Selv velger jeg å ta turer som er meir tilrettlegt barnet i håp om at han skal få innteressen for det han og at han ikke skal bli lei allerede i en ung alder for at han aldri føler han har mulighet til å mestre de målene jeg setter for han. Vel, vel... vi er forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå