Gå til innhold

Kakebakekjerringer! Noen! HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage sjokoladekake men er tom for kakao. Hvordan blir resultatet med kokesjokolade? Og hvor mange g erstatter 3 ss kakao? Og hvordan er den beste fremgangsmåten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på detsoteliv.no. Der finner du garantert en sjokoladekake som den du baker. Har du oboy eller lignende kan du bruke det. Men fargen blir litt lysere da....må mer oboy til enn ren kakao..

Skrevet

Takk for svar. Nei, jeg har bare kokesjokolade. Så man kan ikke bruke det på samme måte som kakao?

Skrevet

Joda, men jeg er usikker på mengde. Kokesjokolade er nok best erstatning. Se på nevnte siden og søk på sjokoladekake. Der finner du garantret en og flere oppskrifter med kokesjokolade!

Skrevet

Samtlige langpannekaker her var med kakao :(

Skrevet

Søk på farmors sjokoladekake. Den er med sjokolade.

Du kan bruke alle slags sjokoladekaker i langpanne. Men pass på at det er riktig mengde...om du har stor langpanne.

Skrevet

Ikke noe problem å lage glasur med koke

Skrevet

ooops ble lagret litt raskt der, ja.

Trodde du skulle lage glasur.

Det er ikke noe problem å lage sjokoladekake med kokesjokolade, men kan være litt vanskelig å anslå mengde. Men ville nok i hvert fall brukt 1 plate (150 g) i stedet for 3 ss. Er det rund form eller langpanne?

Skrevet

Devils food cake er med kokesjokolade, tror det er 300 g. Men det skal noen plater til for å erstatte kakaoen. Men selvfølgelig, alle monner drar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...