Gå til innhold

Fly med en 1åring...noen spm bare:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) skal ut å fly i morra til hellas med min sønn på ett år og min mann:)

Lurte på om noen vet om junior kan ha med seg en like stor koffert som oss?(han trenger det ikke men mor trenger litt mer plass hehe)

Hvordan er det med håndbaggasje til alle? kan alle tre ha hådbaggasje på 5 kg? og kan alle tre ha koffert på 15-20 kg?

Vi skal reise med Novair, noen med erfaringer der??

Tusen takk for svar på forhånd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du betalt for flybill til junior? tviler på det - dermed heller ingen bagasje.

Vogn går som regel utenom - putt bleier o.l. i den.

Når det gjelder håndbagasje har enkelte det slik at stelleveske til gullet er i tillegg til de voksnes håndbagasje, men ikke alltid.

Sjekk med flyselskapet.

Skrevet

Vi skal også fly i morgen og vår jente på nesten 1 år har ikke egne kolli. Ikke han på 4 heller (eller han har håndbagasje da), så vi pakker i to kolli for alle fire. :)

Men tror det kommer litt an på flyselskap? Selv om jeg regner med at så lenge man ikke betaler for babyen og den skal sitte på fanget så er det ingen egen bagasje.

Skrevet

Med Tui så er det lov å ha 20kg inkl hånbagasje + 10 kg for baby. Dvs vi var to voksne + 1 baby = 50 kg

Skrevet

Nei, han kan ikke ha med bagasje utover vogn ol., med mindre du har kjøpt eget sete og fullprisbillett til han.

Gå inn på hjemmesiden til Novair, så finner du sikkert reglene, men det er ikke vanlig at barn under 2 år har egen kvote på bagasje, så du får bare begrense deg;-) Ta med litt Biotex (jeg buker å ta med noen pakker), så kan du skylle opp litt tøy når du går tom.

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...