Gå til innhold

Vondt for å sove??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 34 uker på vei og begynner virkelig å merke på kroppen hvor gravid jeg egentlig er.... Søvn er veldig oppskrytt for tiden og natten består av x-antall toalettbesøk eller det å bare strekke på ryggen... Har veldig bekkenløsning og merker at jeg overkompenserer slik at jeg også får veldig smerter i korsryggen og dette gjør at jeg sover maks to timer sammenhengene om natten før jeg er våken igjen..

Nå i dag så så stod jeg opp kl 06 for å sette meg til å lese litt på BIM for å få litt hyggelig avveksling før jeg skal prøve å sove to timer igjen... :)

Merker jeg blir veldig sliten av dette og drømmer bare om å få en god natt søvn eller bare å våkne uthvilt.. Dette blir et skikkelig klage innlegg, beklager det, men trengte å få ut litt frustrasjon... ;)

Er det noen andre som har det på samme måte? Eller kan gi meg noen gode tips?? Er åpen for det meste så lenge det innebærer mer søvn eller bedre søvn :):):)

Kan jo nevne at sengen er full av puter, dyner og bekkenpute for å prøve å støtte opp både her og der, gleder meg til å få igjen senga også, ikke minst å få ligge nærme samboeren igjen.. Hehe, han blir litt gjemt og glemt om dagen ettersom min side er overfylt med diverse som skal bedre natten for meg :) Ønsker dere alle en fin fin søndag, nå skal jeg legge meg igjen for å prøve meg på to timer søvn igjen :) Natti natt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle virkelig ønske at jeg hadde noen gode råd til deg,men har det dessverre på samme måten. (er 35 uker på vei)

Sover også med puter og glatt laken for å kunne snu meg pga bekkenplager, og er på do fra 2-4 ganger hver natt. Har også en gutt på 3 år som da ofte våkner av meg, så jeg må sitte hos han i 30 minutter for å få han til å sove igjen....og mannen min har kroniske urinveisplager og går på do noen ganger han også!

SLIIIIIIIITEN jeg også, og ser dessverre ingen ende på problemene når lillegutt kommer ut om noen uker. Da fortsetter nok de dårlige rutinene men på en litt annen måte!

Ikke meningen å klage like mye tilbake,men har litt innestengte hormoner og er super sliten hver dag selv, SÅ JEG SKJØNNER DEG IHVERTFALL VELDIG GODT!

Håper du har fått sovet et par timer til siden du la deg igjen i stad! :)

Klem

Skrevet

Kjenner dette godt igjen (uke 32). Tror faktisk å rekorden min er 4 timer (i natt) sammenhengende søvn de siste 2 månedene. Vanligvis våkner jeg i hvert fall annen hver time. Det eneste jeg kan anbefale er masse puter og passe varmt på soverommet. Så prøver jeg å legge meg litt tidligere og få litt ekstra timer i helgene hvis det er mulig. Det erstatter ikke sammenhengende søvn men hjelper meg å overleve. Skulle gjerna ha hatt muligheten til å ta meg en lur på dagstid men jobb og hektiske helger setter vanligvis stopper for det.

Har fått anbefalt Paracet før søvn men har ikke ennå fått meg til å prøve. Men jeg har gitt f%*& i å prøve å unngå å ligge på ryggen som mange gravide har fortalt meg er forbudt. Snakket med jordmor som sa det var helt greit så lenge det var komfortable for meg. Dette har hjelpet meg litt med å avlaste bekkenet.

Lykke til med søvn, håper du får sovet litt bedre fremover. Dette sliter skikkelig på i lengden!

Skrevet

Takker for tilbakemeldingene :) Og Nicoline3HØYGRAVID det gjør ingen ting at du klager tilbake, godt å få ut frustrasjonen ovenfor andre gravide som faktisk skjønner hvordan man har det...

Jeg har innsett at det er 38 dager igjen med disse bekkenplagene og snart er det noe annet som gjør at jeg ikke får sove, men det spiller ingen rolle for da kan jeg rulle meg rundt i sengen som jeg vil selv uten alle disse putene/dynene - det skal bli så BRA :)

Fikk heldigvis sovet et par timer til ;)

Klem

Skrevet

Huff ja, jeg sliter også med dette og er rimelig lei av å stå opp uten å føle meg uthvilt. Jeg har to stillinger å sove i, og når det verker både her og der i den ene stillingen og jeg skal snu meg, så våkner jeg, og når jeg er våken må jeg jo masse på do. Når jeg da er i seng igjen, kan det gå opptil en time før jeg får sove igjen, for da ligger jeg og kjenner at det verker i bekkenet.. Sånn holder jeg på natta igjennom 3-5 ganger om natta. Og det blir vel neppe mer søvn når lillemor kommer, men jeg tror og håper jo det likevel blir til det bedre, da vil jo bekkenplagene etterhvert gå over, og jeg kan igjen ligge på rygg, og ikke minst på mage, HURRA!! Og i tillegg må man jo ikke tisse så mye som nå....;) Jeg håper lillemor arver mammans sovehjerte:) <3

I natt, da jeg endelig hadde fått sove, våknet jeg av festing og slåsskamp hos naboene. Jeg ringte politiet tvert, null tålmodighet for den slags! Heldigvis var de rask på pletten og fikk roet ned gemyttene, men det ble jo selvsagt vanskelig å få sove etterpå, så øynene går litt i kryss idag...

WOW, det var jo ikke meningen å klage, du spurte jo om råd, ikke om klaging..men det er, misforstå meg rett, godt å høre det er flere.. Jeg har egentlig ikke noen råd, det eneste jeg pleier å gjøre, er å ta en eller to små cowboystrekk i løpet av dagen, for jeg vil være så uthvilt som mulig dersom fødselen plutselig skulle sette igang...

Lykke til, håper du fikk deg en god hvil på morgenen idag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...