Gå til innhold

De som tar abort, gjør dette....

Anbefalte innlegg

Skrevet

fordi de enten ikke vil ha barn eller har muligheten til å ta seg av det. Årsakene er mange, og jeg skal ikke hefte meg ved rett og galt - valget er ikke mitt å ta. Men... Det merkeligste motargumentet jeg ser mot å ta abort, er de som har opplevd spontanabort og derfor har ett eller flere barn for lite.

De som spontanaborterer ønsker som regel barnet, de som velger abort ønsker som regel ikke barnet. Hvis man føler at man gjør det som er rett for seg selv, vil ikke tapet føles på samme måte som hos de som mister ufrivillig. Selvfølgelig kan enkelte tenke på hva som kunne ha vært, men utgangspunktet i forhold til de som mistet blir så forskjellig at det ikke er helt sammenlignbart.

Jeg synes derfor det er rart å fraråde noen og velge bort, fordi man selv har en for lite.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ei som tok abort for noen år siden. Nå har hun lyst på barn og har spontanaborter to ganger. Kjedelig, men kan skje! Så motargumentet henger litt på greip.

Skrevet

Jepp, ting kan skje. Men skjønner ikke hvorfor mennesker er så opptatt med å finne grunnen til at slike ting skjer. De må gjerne gruble seg i hjel, men noe svar får de ikke.

Eneste er en dårlig samvittighet.

Skrevet

Nei. det er ikke bevist at abort fører til spontanabort. det er delte meninger om det. Dessuten kan ikke ønsket om å få barn i f.eks. en alder av tretti, rettes opp med at man hadde latt være å ta abort i enn alder av 20. Livssituasjonen og evt. partner er forskjellig, og det livet man ønsker seg nå hadde uansett ikke blitt det samme om man valgte annerledes før.

De aller fleste som velger abort ville fått det vanskeligere og/eller havnet i en uønsket situasjon (selv om de ville elske barnet betingelsesløst). Man kan ikke tufte valgene sine på en tanke om at ting senere i livet kanskje ikke blir slik man ønsker.

Skrevet

En spontanabort får man ikke gjort så mye med, men jeg skjønner at man mister et barn. En provosert abort føler jeg også blir helt annerledes. Man har gjort dette av fri vilje (som oftest da). Likevel kan man føle at man har ett barn for lite. selv om man valgte å ta det bort.

Kan ikke folk få føle det man føler uten å mene så mye om hva andre burde føle?:)

Forøvrig må jeg også si at jeg er enig med det HI sier.

Skrevet

jeg tok abort for en tid tilbake, og sørger faktisk over det barnet. det er forskjelige grunner til at fok tar abort. og folk reagerer forskjelig på det. noen glemmer det med en gang, og andre glemmer det aldri, og faktisk sørger over barnet som ikke er der lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...