Gjest Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Joda, her sitter man alene en lørdagskveld, mannen er bortreist, så hva skal man diskutere:P Har akkurat spist biffstrimler(min ultimate "er-alene-hjemme-mat") lurer på om andre enn meg har oppdaget hemmeligheten bak perfekte biffstrimler;) så, hvordan steker du dine? Og hva har du forresten til? Jeg ender alltid med bare cæsar salat eller fjordland fløtepoteter om jeg er alene, gidder ikke styre bare for meg selv. Utvider gjerne horisonten på andre raske tilbehør. Mine stekes så her: Freses i litt olje, strø over salt, pepper og sesamfrø. En dæsj balsamico og meierismør "kokes" inn, vips ferdige på et blunk, saftige og kjempegod smak!
Ugl@ Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Jeg marinerer dem alltid en halvtimes tid, gjerne i en allroundmarinade, hvis ikke lager jeg en av nøytral olje, litt sitronsaft, peppermiks, maldonsalt og et knust hvitløksfedd. Strimlene stekes så i små posjoner på middels kraftig varme i melange, det går fort og når man steker litt og litt så slipper man at de koker i egen kraft og blir seige. Tilbehør er feks hasselbak poteter eller råstekte potetbåter med skallet på, fersk champinjong stekt i smør kryddret med litt salt og pepper, frisk salat og en god peppersaus til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå