Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Venter ei jente og synes Tiril er så fint! Men er redd dette er blitt et litt poppis-navn... Selv kjenner jeg ingen som heter det, men leser jo av og til om folk som heter det. Det siste jeg vil er at jenta får et navn som det går 13 på dusinet av. Kjenner DU til mange barn som heter det og hvor i landet bor du?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Tre stykker, alle født i samme år, men de er ikke barn lenger;)
Gjest ->>- Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 Vel, ja, det er i ferd med å bli poppisnavn. Se navnestatistikken på ssb.no/navn så er det ganske åpenbart.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #5 Skrevet 19. juni 2010 Lenge nok siden til at barnet ditt ikke vil oppleve å ha dem i klassen sin, men kanskje som lærere eller mødre.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #6 Skrevet 19. juni 2010 Du har to valg: 1. Velg navnet du liker og vær fornøyd med det !! 2. Velg et annet og angr på at du "gav opp" favorittnavnet... Syns det er helt idiotisk både å velge navn etter hva som er populært og etter hva som ikke er populært... VELG DET DERE SELV LIKER !! Og gi dere katten i resten.. (om 2 andre på skolen har samme navn; WHO CARES????)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #7 Skrevet 19. juni 2010 Jeg bor på Østlandet og kjenner ingen som heter Tirill.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #8 Skrevet 19. juni 2010 Vet om to små jenter som heter det, begge i Stavanger
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #9 Skrevet 19. juni 2010 Er litt delt her. Ønsker å bruke navnet siden jeg liker det veldig godt! Men som sagt, er ikke noe kjekt når "halve" klassen eller fotballaget heter det samme. Da er ikke navnet spesielt lengre og hun vil bare blir Tiril H. Da jeg gikk gravid med mitt 2. barn og trodde det var en gutt, bestemte vi oss for Lukas fordi det var så fint og vi trodde "ingen andre" het det. Noen måneder etterpå kom det en liten jente så Lukas ble selvsagt uaktuelt. Men jeg er glad jeg ikke fikk en gutt som jeg kalte Lukas... Hvis dere forstår.. Hi
prebs Skrevet 19. juni 2010 #10 Skrevet 19. juni 2010 Tiril er et koselig navn :-) Det lå på 40.plass på navnelista for 2009 med 166 nye Tiril-er. Det er altså i vinden, men ennå ikke superpoppis. Risikoen for flere Tiril-er i samme klasse er relativt liten. Kjør på med Tiril!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #12 Skrevet 19. juni 2010 En 99-modell som heter Tiril kjenner jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #13 Skrevet 19. juni 2010 Jeg vet om 3 stykker, 1, 5 og 30 år gamle.
Monajenten Skrevet 19. juni 2010 #15 Skrevet 19. juni 2010 Jeg har en Lucas, og jeg skjønner deg godt. Jeg elsker navnet men hadde IKKE lyst til å kalle ham det, kun fordi det var/er så utrolig populært. Datteren min har et navn som bare 34 stk het da hun ble født, og jeg hadde lyst å sønnen min også skulle ha et litt uvanlig navn. Men vi gikk igjennom en million navn, og vi ble ikke enige om noe annet enn Matheo (min samboer er halvt spansk), men siden gutten kom ut som fiskebollebaby passet ikke det. Dermed ble det Lucas. Det er heldigvis ingen i barnehagen som heter det samme, og jeg vet kun om én til i området som heter det, og han er 10 år. Så sånn sett er det greit. Jeg angrer absolutt ikke for han er veldig Lucas. Men jeg tenkte mye på det da vi ventet ham, at jeg egentlig ikke ønsket å bruke det. Phuh, dette ble langt. Egentlig er meningen med innlegget at man bør gi blanke i hva andre mener, syns og tenker. Hvis du er veldig glad i navnet Tiril og føler at hun passer til det når hun kommer ut, så bør du bruke det selv om det er et navn som blir mer og mer populært.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #16 Skrevet 19. juni 2010 Har en 2009-modell i familien som heter Tiril ..Synes navnet er fint jeg, men ikke finere enn navnet vi har på dattera vår
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #17 Skrevet 23. juni 2010 Oj, en på 30 som heter det? Har jeg aldri hørt. Tidig Og jeg vet godt jeg burde gi blanke i om andre heter det, men allerede nå, før jenten er født, om jeg ser andre som døper barnet sitt for det, så kjenner jeg at jeg blir nesten irritert. Hehe... Er liksom mitt navn på min unge Men takk for innspill
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #18 Skrevet 23. juni 2010 Jeg vet om minst 6-7 stk som heter det. Bor på vestlandet.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #19 Skrevet 23. juni 2010 Venninna til broren min. Født i 75 heter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå