Gå til innhold

Oss med store barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en liten tjukkas på 4.6 kg, går godt opp i vekt og er lubben og deilig:) er lang og, så på vekt og lengde sammenlagt ligger han den midterste streken på percentilskjemaet hos HS, så er jo ikke unormal tjukk.

Syntes folk er utrolig opphengt i dette. Skal nevnes hver gang jeg møter familie og venner, "kjempe-babyen" skal sammenlignes med alles andre små, hvor lite baby min er i forhold etc, noen syntes faktisk synd på meg? what?!

Dette er baby nr 4, så har hatt både stor og små, er da like stolt over denne som de andre! Så deilig og god og rund:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart en er like stolt.

Førstemann veide 4400, men var veldig slank lå under på skemaet hos hs.

Nr 2 og 3 veide 2700 og 2900, de var vel på en måte baby litt lenger om du forstår.

Når det er sagt er det jo en fordel at de er litt "store" da.

Skrevet

Jenta vår var 5,9 kg og 59 cm på 6 ukerskontrollen. Hun var "bare" 3,8 kg og 51 cm ved fødsel så la godt på seg på de 6 ukene. Følte jeg amma konstant de 2 første mnd -da gikk det aldri så mye som 2 timer mellom ammingene på dagtid. Hvor stor var din på 6 ukerskontrollen da?

Skrevet

Har fått fire store barn jeg da, største var 4858g. Men jeg har aldri opplevd at folk har fortsatt å være opptatt av størrelsen på barnet..

Ingen av mine har fortsatt å være store da, kanskje derfor. Den ungen som var størst da hun ble født var under gjennomsnittet på både lengde og vekt da hun var 1 år gammel, var nett og lita som ei dukke. Da hun var 1,5 år og begynte i barnehagen brukte hun str 74 i klær så hun er ikke akkurat stor.

Skrevet

Jeg fikk baby på over 5 kilo ved fødsel (56 cm lang), har ikke fått noen negative reaksjoner på det. Mange blir litt overasket og noen lurer på hvordan fødselen gikk med så stor baby. Når jeg forteller om min egen og min families fødselsvekt så ser de sammenhengen og forstår at vi er "laget til å føde store barn".

Synes selv det er litt dumt med så store babyer av den enkle grunn at det er tungt å bære på (både før og etter fødselen). Jeg har en venninne som fikk tvillinger som til sammen veide mindre enn min ene baby...

Skrevet

Min veide 3 kg ved fødselen. Men alle kvinnene i min familie har masse fet melk så barna vokser jo i rekordfart hos oss. På 6 uker doblet han vekten sin. Så her går det unna. Han er fortsatt stor selv om han bare spiser sunn mat og er aktiv. Er 18 mnd nå.

Han spiser godt og alle maser om at han er for stor. Veier ca 13,5 kg og er 85 cm.

Skrevet

Jeg eeelsker min lubne, deilige, myke gode baby. 4,2 ved fødsel og ca 10 kg ved 7 mnds alder;)

Skrevet

Hehe, "mini" har alltid vært stor han :)

Var 4,7 da han ble født, og på 1års kontrollen var gan 84cm og 12,7 kg! Aktiv som bare det, og gikk da han var 10 mnd. Ikke hørt et vondt ord på hs, men hender at andre slenger sårende kommentarer!

Skrevet

Ja, ikke sant folk er rare? Hadde også nokså lang og litt stor gutt, og alltid snakk om det.. kona til hans farfar sa til og med da han var seks uker, at "det er jo liksom ikke noen baby når de er s å store".. Ehh, jo, og vi hadde jo ikke opplevd noen andre babyer, så klart vi følte han var en liten baby!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...