Gå til innhold

Veldig pen men usikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange sier jeg er utrolig pen og jeg liker å framstå som en selvsikker kvinne osv, har en drøm jeg vil oppnå,å bli noe stort.. Men jeg er sååå sjenert av meg og feig, jeg kommer ingen steder..

Og mange tror jeg er selvsikker fordi jeg er har utseendet med meg men det erså feil..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å være selvsikker er ikke det samme som å ha god selvfølelse. Selvfølelse kommer innenfra, uavhengig av hva andre måtte tenke om deg i en gitt situasjon. Den kan bygges opp, ta små utfordringer og vær stolt av deg selv uansett om det blir en suksess eller ikke. Det å prøve og satse er i seg selv en suksess.

Skrevet

Jeg tenker alltid når jeg ser slike innlegg at du nok ser normal ut.

Syns du selv at du er pen eller er det bare ord fra andre?

Hva er det du vil oppnå?

Vil du opp og frem må du gå inn fordet. Gjør du ikke det er du ikke ivrig nok.

Skrevet

Har det litt sånn jeg også. Veldig draget og får stadig høre fra menn at jeg er pen. Samtidig har jeg ofte fått høre fra folk at de tror jeg er selvsikker til fingerspissene, antakelig fordi jeg har et utseende som uttstråler kontroll- noe som er så langt fra sannheten det går an å komme.

Jeg er veldig usikker i maneg situasjoner, og livredd for å presentere muntlig f.eks, noe jeg av og til må i min jobb. Jeg gruer meg sykt i lang tid, føler meg som verdens minste og dummeste menneske, ser for meg på forhånd at alle begynner å le av meg når jeg snakker (redd for atl, at jeg sier noe dumt, har rar stemme osv osv). Men det rare er at jeg agng på gang får høre at jeg presenterer så bra, virker så avslappet og i KONTROLL. Helt underlig, siden alt er bare kaos innvendig når jeg må stå foran folk, nesten så det svimler for meg..

Men tror du bare må hive deg uti ting, gjøre det du er redd for, tvinge deg til å prate med folki du blir sjenert eller nervøs for å omgås, ta ordet osv. Jeg merker at det hjelper faktisk, blir litt lettere hver gang, selv om nervene fremdeles er i høyspenn..

Det rare for min del er imidlertid at folk oppfatter meg som selvsikker, selv om jeg ikke er det.. Skjuler det indre veldig godt. Når jeg av og til betror meg til folk om min usikkerhet og redsel for å være i sentrum, snakke i grpper osv så får de helt sjokk..

Skrevet

Så flott svar det var å få her :-)

Ja på samme måte har jeg det.. Mange oppfatter meg som selvsikker osv. Men når jeg er sjenert blir jeg "kald" i fjeset og mange har oppfattet meg som kald og overlegen.

Men inni meg er det kaos, jeg tenker på hva jeg skal si, hvordan stemmen min blir rar og når noen sier "hæ" blir jeg dritnervøs..

Tror man må bygge opp en god selvfølelse ja:) Det har jeg faktisk ikke tenkt på.

Har brukt mye energi på utseendet mitt, trener mye og for meg har kanskje skjønnhet blitt en "selvfølelse" for meg men det hjelper ikke?:)

Skrevet

Nei, en varig kjærlighet til deg selv får du ved å akseptere dine feil og mangler på lik linje med dine styrker. Det er viktig å trene og ta vare på seg selv, men det hjelper ikke den dagen det ytre falmer og du ikke er glad i den viktigste personen i livet ditt, deg selv:-)

Skrevet

Det er ikke mye selvfølelse hos meg selv nei.. Jeg bryr meg så mye om andre mennesker men så lite om meg, å gi meg selv kjærlighet..

Hvordan skal jeg begynne å elske meg selv?

Skrevet

Det tar tid, jeg har selv brukt år på å like meg selv. Jeg gjorde ting som jeg var redd for, feks snakke i forsamlinger, søke jobb og gå på intervju... Jeg prøvde også å fokusere på det som faktisk gikk bra, og ikke det som gikk dårlig. Gikk et intervju dårlig tvang jeg meg til å være stolt over at jeg faktisk hadde gått på intervjuet.

Sett grenser for deg selv, definer hvem du er og hvilke meninger og standpunkt du har. Vil du si nei, så gjør det istedenfor å si ja for å tilfredstille andre. I lengden får du mer respekt for deg selv. Ta deg tid til å skjemme bort deg selv, det er du verdt! Noe du liker, feks spa, kino, kafebesøk eller noe annet som får deg til å slappe av eller gi deg energi. Skryt av deg selv for deg selv hver dag, det er alltid noe positivt du kan si om deg selv på slutten av en dag. Du har mestret noe, du har gjort noe viktig for et annet menneske, du har kanskje rett og slett gjennomført dagen uten å tenke på hva andre synes om deg:-) Det er verdt en klapp på skulderen! Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...