Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Nav har funnet en jobb de vil jeg skal prøve, men det er bare ettermiddag og kveldsjobbing : ( Jeg er alenemor og kan ikke takke ja til dette, men de er så gira og truer med at jeg mister stønaden. Kan de tvinge meg til dette? Det er jo ikke snakk om noe tillegg heller : ( hva gjør jeg??
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Det kommer an på hvor små barn du har. Men generelt sett skal man være tilgjengelig for alle typer jobber om man mottar stønad fra NAV. Det kan imidlertdi gis unntak fra dette hvis man har veldig små barn.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Har du større barn, så får du takke ja, og ta med deg barna på jobb. Hva skal du ellers gjøre liksom, la barna være hjemme alene? Kan ikke se at NAV kan kreve dette av en alenemor, men man vet jo aldri med dette systemet, dessverre. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 De kan vel ikke tvinge deg men prøv å forklare problemet og vær positiv til andre forslag. Kanskje komme med forslag selv? Så dem ser at du vil men bare at kvelder blir vanskelig pga barna. Kanskje begynne å se etter en passende barnevakt også? Kanskje du har et søskenbarn eller lille søster eller noen som kan tenkte seg å passe? Noen som du kan bruke regelmessig og som barnet blir kjent med. Det kan være godt å ha til andre ting en jobb også Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå