Gå til innhold

Dere som har peiling på hudpleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer et dumt spørsmål.. Er det virkelig sånn at når man smører seg med ansiktskrem så skal man ikke smøre rundt øynene/på øyenlokkene? En venninnne hevder man må bruke øyeserum ellers kan det være skadelig? Jeg trodde ansiktskrem var til hele ansiktet jeg.. Jeg lukker øynene og smører over det hele.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ar jeg aldri hørt!

Øyeserum er vel noe man begynner med når man blir litt opp i åra tenker jeg...

Skrevet

Venninnen din har faktisk rett. Ansiktskremer er fetere enn øyekremer/serumer og dette kan resultere i markerte ringer under øynene som må (eller alt ettersom hvor markert det er eller hvor plagsomt en synes det er) tømmes for fett. Er ikke pent med store, tykke ringer under øynene ;-)

Øyekrem brukes rundt øyepartiet, men skal heller ikke smøres på i tykke lag. Finnes mange ulike øyekremer til ulike formål.

- Hudpleier -

Skrevet

huden rundt øynene er veldig tynn, og er veldig ømfintelig. Dermed kan den bli rød og sår ved bruk av vanlig hudkrem. Øyekrem eller øyeserum er mildere og ofte mer oljete enn vanlig krem, og dett trekker bedre inn i huden rundt øynene.

Men det er ikke farlig med hudkrem rundt øynene med mindre du blir sår/rød. Effekten vil ikke være like god som med øyekrem/serum siden huden ikke klarer å trekke inn skikkelig med så fet krem som det er til resten av ansikthuden :)

Skrevet

Venninnen din har helt rett, man skal ikke bruke vanlig ansiktskrem der. Jeg har aldri gjort det, lærte det av mammaen min da jeg begynte med ansiktskrem :-)

Skrevet

Jeg har nå alltid brukt vanlig ansiktskrem i hele ansiktet og har ikke være plaget med noe som helst.

Jeg har heller ingen linjer, rynker og huden har ikke begynt å sige, og jeg er over 40, så ingen regler uten unntak tenker jeg.

Skrevet

Det har du helt rett i, annie 21:09 - ingen regler uten unntak, men husk på at linjer/rynker ofte er genetisk og kanskje du har vært heldig? Livsstil har også mye å si. Mennesker med fetere hudtype har også ofte en finere hud u/særlig rynker når de kommer opp i åra ;-) Min mor er slik og jeg håper jeg er like heldig! ;-)

- hudpleier -

Skrevet

Hi her. Takker for svar. Litt flaut at jeg ikke visste dette i en alder av 30! Du som er hudpleier, kan du anbefale en øyenserum for en som har begynnende rynker?

Skrevet

Det finnes mange typer serumer/kremer for din aldersgruppe (les ; rejuvenating) og til ditt formål. Selv har jeg mest erfaringer med bruk av bioelements/kerstin florian produkter, men er ikke helt sikker på om disse er vanlig å få tak i i de fleste salonger. Er viktig å finne en krem som er tilpasset formålet og tilfører fukt. Kontakt din nærmeste hudpleiesalong og/eller parfymeri - decleor har forøvrig gode produkter har jeg hørt, men disse har jeg ikke benyttet meg av hverken i salong eller på meg selv.

- Hudpleier -

Skrevet

Dette er jo helt basic hudpleie. huden rundt øynene trenger helt annen pleie en resten av ansiktet. Bruker du samme krem der får du poser, linjer, og milier eller hva det heter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...