Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Jeg er usikker på om jeg kan være bipolar eller ha adhd, og lurer på hvordan det er for dere som hr adhd eller bipolar. Kjennetegnene til begge er jo litt like? Kan det være vanskelig å finne ut om man har bipolar eller adhd? Gikk til psykolog, hun gjorde en utredning på meg om jeg har bipolr, men det hadde jeg ikke i følge henne.. Litt om meg: Impulsiv, handler og tenker ofte ikke på konsekvenser veldig følsom Rastløs Har opplevd mye i mitt korte liv Blir lett lei/nedstemt Kan bli depp men ikke dyypt deprimert. Har vansker for å fokusere /huske ting Ofte stresset Får lett angst
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Utfra at du sier du ikke blir dypt deprimer tenker jeg at det ikke høres ut som bipolar lidelse. Den kjennetegnes av dype daler og høye topper, dype depresjoner, mani og hypomani. Det kan tenkes du har ADHD, eller en personlighetsforstyrrelse av noe slag. På en annen side behøver du vel egentlig ikke ha noen spesifikk lidelse heller med disse sympitomene. .. Vi mennesker er så forskjellige, har så forskjellige personligheter, erfaringer osv, og dette kan jo være en del av noe du sliter med, som du kan komme deg ut av, eller det er deler av din personlighet, på godt og vondt:-)....
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 takk, Ja jeg sliter med mye ting i livet mitt akkurat nå og kanskje bre sjelen er forstyrret? Har blitt voldtatt, mishandlet uten å ha snakket med en psykolog om dette egentlg.. Aldri tatt det opp med psykologen. Men nå har jeg fått en kjæreste og sliter mye med å holde på humøret... Så har jeg så mye problemer pga kan ikke økonomi, hr aldri vært "dypt" deprimert men opplevd å ville dø når jeg har vært full før... Ja.. jeg vil bre finne en måte å jobbe med meg selv på, heldigvis er typen min veldig forståelsefull.. Men til tider kan jeg føle meg som en fæl menneske, blir så lett lei meg og opprørt av småting
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 Hei du kan jo høres ut som emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Men trenger du noen diagnose? Det kan jo være du har en naturlig, sunn reaksjon på unaturlige og usunne ting som har hendt deg? Overforbruk av penger er også en type misbruk - som andre misbruker mat, eller sex, eller rusmidler, eller smerte. Uansett virker det som om følsene og væremåten din blir et problem for deg, så du burde sikkert fortsatt jobbe med saker og ting. Men er det vits i å betale en psykolog for å juge for han/hun??? Vedkommende er jo betalt for å høre på deg, og du skal slippe å forstille deg. Vanskeligere gjort en sagt, jeg vet av egen erfaring bare ved å være dønn ærlig med deg selv kan du komme videre. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #5 Skrevet 19. juni 2010 Takk, du har helt rett.. Jeg hr gått til psykolog og har ikke hjulpet, tror jeg som du sier må bare være dønn ærlig med meg selv. Jeg har bestemt meg for å dele alt med typen og han sier han vil støtte meg 200%... Dønn ærlig.. veldig bra HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå