Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 når jeg fortsatt ammer.. Han er 8 mnd snart.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Foreldrerett håper jeg da virkellig enhver far kan kreve.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 Foreldrerett har ikke noe med samvær å gjøre og derfor ingenting med amming å gjøre. Om du mente han ville ha 50/50 så får han ikke det for et så lite barn nei
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #5 Skrevet 19. juni 2010 Du mener sikkert foreldreansvar... eller... Svaret er ja. Han kan kreve det.
Gjest ->>- Skrevet 19. juni 2010 #6 Skrevet 19. juni 2010 Foreldrerett er ikke egentlig et begrep. Han kan kreve delt foreldreansvar, og vil få det selv om du skulle nekte. Han kan kreve delt omsorg 50/50, men vil neppe få det om du ikke går med på det. Samvær vil han med stor sannsynlighet få, men ikke så mye som en ren deling tilsier.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #7 Skrevet 19. juni 2010 Pila Jeg står som "eneforsørger" nå. Nå vil han det skal være "delt foreldrerett", jeg bare siterer han.. Jeg er ikke egentlig så interessert i at han kommer å blander seg, sånn plutselig.. Noen råd? Hva skal jeg gjøre nå?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #8 Skrevet 19. juni 2010 På nyhetene i dag hørte jeg at så lenge mor ammer vil hun automatisk være eneforsørger dersom hun ønsker det. Altså, far vi ikke kunne ha foreldreansvar så lenge barnet ammes. Nå er barnet ditt såpass stort at det bør kunne gå ann å få til samvær likevel... men er det foreldreansvar du mener, så vil han få det så lenge barnet ikke er 100% avhengig av deg. Gir du det ikke til han og han tar dette til retten vil han få det uansett, så lenge han er egnet til det.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #9 Skrevet 19. juni 2010 Blander seg? Gjøre nå? Du skal godta at den dagen du ble gravd med han, så ble han pappan til barnet ditt. Dette innebærer at an er like mye forelder som du. Deal with it.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #10 Skrevet 19. juni 2010 Ikke skriv under. Uten din underskrift får du ansvaret alene. Men han har rett på samvær, han er jo far til barnet.
Gjest ->>- Skrevet 19. juni 2010 #11 Skrevet 19. juni 2010 Det er jo vanskelig å vite om han mener delt foreldreansvar eller delt omsorg for barnet. Delt foreldreansvar betyr at han i likhet med deg vil ha rett på informasjon fra f.eks barnehage og skole, deltakelse i store beslutninger om barnet, kan nekte deg å flytte utenlands med barnet etc. Dette må du signere på at han skal få, eller han må ta det til retten. I en rettssak vil han få det, så det eneste du eventuelt kan oppnå med å nekte er å trenere prosessen noe og kaste bort tiden for mange. Delt omsorg vil han ikke få for et så lite barn med mindre du samtykker. Det beste i forhold til samvær er om dere kan bli enige om en ordning - for så små barn anbefales generelt hyppige samvær av ikke alt for lang varighet. Det er godt dokumentert at barna har det best når foreldre klarer å samarbeide bra. Skulle dere absolutt ikke kunne komme til en enighet, vil det jo også her kunne foretas rettslige grep. I så fall vil han bortimot garantert få noen grad av samvær. Hva du skal gjøre? Tjah. Om du ikke har noen større motargumenter enn at du ikke er "interessert" i at han skal blande seg, bør du antagelig jobbe litt med deg selv. Når du får barn med noen har det en tendens til å bety at du må ha litt med vedkommende å gjøre. Ungen din har juridisk sett rett til samvær med begge foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå