Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Min bestefar har desverre gått bort, og begravelse er om noen dager. Har ennå ikke bestemt meg for om jeg skal dra eller ikke. Jeg er snart 34 uker på vei, og besteforeldrene mine bor 90 mil unna.. Flybilletter er uaktuelt, alt for dyrt. Og jeg er skeptisk til å kjøre så langt.. Er rett og slett redd for å legge ut på en så lang tur nå som jeg er gravid! Er det en utrolig tåpelig unnskyldning? Er så redd for at familien skal bli sint om jeg ikke kommer..
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Det er nok ingen som blir sinte, du er jo gravid, og de fleste har forståelse for at du er sliten/plaget.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 Ring til bestemoren din og si att du så gjerne skulle ha vært der, men at du dessverre ikke er i form til å reise, men at du vil gå i nærmeste kirke og sitte der og minnes din bestefar mens de andre er i begravelse.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 Hvorfor må man gå inn i en kirke for å minnes sin bestefar?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #5 Skrevet 19. juni 2010 Selvfølgelig må man ikke det. Men det er en fin gest når man ikke kan delta, og gjør at man er litt mer "med" enn om man f. eks velger å si: - jeg setter meg på en kafe og minnes.... - jeg slenger meg på sofaen og minnes... En kirke innbyr til en noe mer kontemplativ stemning enn andre steder.
Gjest Skrevet 19. juni 2010 #6 Skrevet 19. juni 2010 Det er jo ikke farlig å reise så langt, så lenge du har et normalt svangerskap og alt det der da. Så hvis du vil reise kan du nok det. Men jeg hadde ikke orket å kjøre så langt selv som gravid mot slutten tror jeg så jeg ville ikke reist om jeg hadde måttet reise alene. Familien din er nok glad i deg og forstår nok din avgjørelse hvis du velger å ikke reise. Klemmer her ifra!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #7 Skrevet 19. juni 2010 Jeg var 6 mnd på vei da min bestemor døde. Jeg var ikke i stand til å sitte oppreist i de to timene flyturen ville tatt, eller gått mellom terminaler o.l. Jeg ville heller ikke klart å sitte på en stol under en hel begravelsesseremoni. Familien forsto dette, og hadde de ikke gjort det hadde jeg uansett blitt hjemme. Min og barnets helse er viktigere enn hva andre mener er det "rette" å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå