Gå til innhold

Har dere begynt å handle enda?


høstjenta ~ lille vesla mi

Anbefalte innlegg

Og i så fall, hva? Jeg begynte i dag (er 22 uker og 1 dag) og kjøpte to pysjamaser, speil til å ha i bilen og et sengesett. Hva er tidlig/sent i forhold til handling til lilleknøttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp det har vi. Er 25+1 så nå har vi begynt for fullt. Skal hente vogna i morgen, har kjøpt i Sverige. Begynte å handle litt klær etter ordinær ultralyd. Men det var mest klær som var satt ned til en billig penge.

 

Syns en må føle på det selv jeg, og ikke bry seg om hva andre sier. Vår økonomi gjør at vi ikke kan vente helt til slutten av sv.skapet, så vi må kjøpe litt og litt fremover nå.

=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet det viktigste av klær, sengesett, dyne, voksipose, vogn osv. Synes det er godt å ha en del unna med tanke på at det for oss iallefall kan bli tøft økonomisk og skulle kjøpe alt den siste mnd. Tror også jeg er mer sliten da og glad for at jeg slipper å springe rundt etter ting jeg må ha før fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 uker i da.. og har begynt såvidt å kjøpe litt.. Det meste får vi brukt, så det er ikke så mange stor innkjøp som skal gjøres.. men det er gøy å kunne kjøpe litt innimellom.. så nå titter jeg litt på barneklær osv så ofte jeg kan. Og jeg storkoser meg :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21+4 og har kjøpt bilsete, voksipose, et sengesett, to håndklær og litt klær. Er så koselig å handle!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg startet litt med en gang jeg fant ut at vi skulle ha barn. Første gang så det er jo så utrolig gøy. :-) Jeg begynnte med nøytrale klær og bare sånn must man må ha! Etter første ultralyd i uke 22 fikk vi vite at det var ei jente og da ble det shopping med det første. Handlet litt klær, stellebord, vogn, sengesett og ja. Ganske mye. Men som folk sier her i innlegget har de ikke råd til og kjøpe alt rett før babyen kommer. et vil jo bli fryktelig dyrt. Jeg føler meg ganske klar til jenta mi kommer. Så nå kan jeg bruke de siste 3.5 månedene og forberede og pusse opp barnerommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et par antrekk. Men ikke noe spesielt enda. Vil ha barnerommet klart til å flytte inn de nye møblene og klærene før jeg shopper. Men var oppe hos svigermor, som hadde kjøpt de herligste plaggene. Var helt rørt av å se de. Tenke at lillegutt skal ha de på seg..

 

Skjønneste var en kjeledress som var som en isbjørn, mykt godt stoff med ører og bjørneføtter :) *smelt*

 

Men håper å få dratt med meg typen ut snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvor er det dere kjøper voksipose? Hvilken sort er det dere har kjøpt? Er i stuss på hvilken jeg skal ha :/ Har kjøpt Emmaljunga Mondial vognen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 25 uker på vei. Vi er godt i gang med handlingen nå. Har kjøpt alt av klær, smokker, tøybleier, vogn med alt vi trenger av tilbehør (stelleveske o.l.), babygym, vippestol, bæresele (manduca), elastisk sjal, brystpumpe, et par tåteflasker. Har også kjøpt det meste av det vi trenger av stelleprodukter (stellematte, masse kluter, et par håndklær, babyolje, salve, negleklipper o.l.). Vil ikke bruke masse produkter når det ikke er nødvendig. Til meg har jeg kjøpt brystvortesalve og herlig myke ammeinnlegg i ull, bomull eller bambus. Sikkert mer vi har kjøpt også. Litt av en liste dette... Men er fremdeles en del som gjenstår, blant annet seng med alt av tilbehør, stellebord og ammepute. Har kjøpt litt og litt. Koser oss med innkjøpene, og vurderer hver ting før vi velger den vi vil ha. Vil ha solide og holdbare ting til lillegutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var voldsomt, jeg er i uke 25 og har ikke helt kommet i gang enda, det eneste vi har kjøpt er en kosebamse (sau)... Men bruker mye tid til å titte og tenke over hva vi vil ha, kjempegøy!

Klarer bare ikke å bestemme meg for vogn for eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det å bestemme seg for hva man skal kjøpe som tar mest tid i grunnen. Plutselig er man i gang med innkjøpene :-)

Det med vogn synes vi var vanskelig også. Er en jungel... Brukte masse tid på å vurdere frem og tilbake. Fikk godt utbytte av barnevognguiden.no. Vi endte opp med TFK til slutt. Tror det blir veldig bra! Den hadde det vi ville ha. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 25 uker og har begynt å handle inn endel ting. Vi har kjøpt bilsete, stellekommode, har bestilt men ikke fått vogn og så har vi kjøpt/fått littegrann klær. Syns det er kjempestas å handle inn litt til den lille gutten vår! Greit å spre det utover litt, og så har vi slått til når vi har kommet over noen tilbud. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ender også opp med en TFK (joggster twist) - kjøper fra tyskland tenker jeg.

 

Bygde babyseng i dag, kjempegøy! Og så fant jeg masse ullbodyer på tilbud på internett - ekstremt enkelt og farlig og sitte på nettet med kredittkortet fremme... Hun kommer til å ha altformye klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har TFK joggster twist og er kjempe fornøyd.

Har kun hatt den som sportvogn til gutten vår, å gleder oss til å sette på baggen nå til neste mann:) En fantastisk god vogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jadda:) Her er vogn med stellebag, stellebord,ammepute, brystpumpe, kurv med gulvstativ og sengehimmel, vippestol, dyner og sengetøy, hettehåndkler, helsepledd, koseklut,sprinkelbeskytter og gardiner til barnerommet kjøpt inn.

Har arvet en hel haug med fine klær, og har kun kjøpt litt klær i den aller minste størrelsen. Bilsete får vi også arve:)

 

Det er jammen stas å få i hus alt dette! Har mye jobb med å gjøre istand barnerommet enda da, men det er jo ingen hast. Rommet fungerer som et lager akurat nå:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, blir nesten stresset av dere jeg! Er 27+2 nå, har jo handlet inn en del, men langt fra alt. Og alt det store mangler jo. Men hos oss er problemet bolig. Leier en leilighet nå som vi har sagt opp til 1. oktober. Så håper vi får kjøpt noe, og tatt over, før den tid :) Er jo litt derfor vi ikke har handlet inn så mye og, så dumt å drasse alt ned hit for så å flytte det igjen :) Men men, vet jo mye hva vi vil ha, så det skal da vel gå fort å handle inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt Somes! Viktigste er å prioritere ny bolig nå før det haster veldig:) Jeg tror nok jeg har vært uvanlig tidlig ute med det meste av utstyret, men det har og mye med at vi har kjøpt billig brukt av venner og kjente:) Det er jo ingen hast for deg enda mener jeg:) Lykke til med boligjakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men NÅ har vi plutselig kjøpt oss en svær enebolig med overtakelse 20. august, så etter det skal det handles inn :D JIPPIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!! Det hjalp med lykkeønskninger Tulla84 ;) Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...