anik25 Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 idag har det presset helt forferdelig i magen hele dagen, er lille gutt som presser,dytter,sparker og det er veldig ubehagelig denne pressingen. føles ut som magen er 10 str for liten.. spark og sånn er vanlig såkalrt men all den pressingen er det vanlig?? er førstegangs og vet jo ikke helt hvordan denne pressingen foregår...kan det være lille gutt som vokser?? :)
lene29 Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Hei Jeg er i uke 31 og førstegangsgravid. Jeg har det slik du beskriver om natten. Føler da at magen snart skal sprekke om jeg snur meg. Er kun slik på natten, så jeg føler at jeg kommer til å få fødsel på natten når den tid kommer :0)
Mammahjertet <3 Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 Det kan jo høres ut som det er kynnere du har? Da føles magen veldig stram og hard og står rett ut. Det er bare livmoren som trener seg til fødselen. Kynnere er helt normalt å ha hele graviditeten, men det er ikke alle som merker noe særlig av de. Jeg er også førstegangs og har hatt en del kynnere inn i mellom. Beskjeden fra legen min var at jeg måtte ta det med ro. Gjerne legge meg ned hvis det hjalp. Pass også på å(jada litt udelikat tema) å gå regelmessig på do. Fordøyelsen går mye tregere når en er gravid samtidig som plassen inni der ikke akkurat er god. Kynnere blir verre hvis en er forstoppet i magen. Som sagt er kynnere normalt, men hvis de skal ikke bli smertefulle eller komme i tak og vare veldig lenge. Da er det et tegn på at du må ta ting med ro. Og snakke med legevakt eller føden ja. Snakk med legen din/jordmor slik at du føler deg litt tryggere og vet hva du skal gjøre
anik25 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2010 takk for svar ja magen blir KJEMPE hard og ser at det presser veldig på.. tenkte det kunne være kynner men tenkte ikke mer på det.. hadde sex med min samboer idag tidlig så det kom vel etter det, har lest at kynner kan komme etter sex.. de har holdt på i hele dag, ofte, men gir seg fort og kommer tilbake, jeg har vært på farten en del ute idag og vært aktiv så får vel slappe av resten av kvelden og håpe på at de gir seg snart. skal ta en prat med jordmor ang dette neste gang jeg skal til henne, greit og være litt mer viten ang dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå