<3Minesmå<3 Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Jeg er nå 40 fulgåtte uker. Har termin på tirsdag. I de siste dagene har jeg svulmet opp ekstremt mye, men spesiellt i føttene. Høyre foten er værst. Den er så hoven at når jeg trykker på den med en finger ellerno, så blir det et skikkelig merke etter fingern. Og under denne foten ved hælen har jeg skikkelig vondt. Veldig vondt å gå på foten så jeg klarer ikke å gi den full belastning. Noen som har opplevd det samme? Nevnte dette til jordmor når jeg var der sist, men hun sa ikke noe om at det var farlig ellerno, så da stoler jeg selvfølgelig på det. Men da hadde jeg ikke så vondt heller da.. og var kanskje ikke såå hoven heller.. Huff, nå er jeg klar for og få ut den ungen altså!
<3Minesmå<3 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #2 Skrevet 19. juni 2010 Må legge til at jeg bruker støttestrømper og holder bena høyt så ofte jeg kan, men det hjelper ingenting.
happy0610 Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 så lenge blodtrykket er fint er det helt ufarlig, men JA plagsomt jeg har også mye vann i kroppen, men så lenge jeg drikker mye vann ( vann fordriver vann ) og går en tur for dag så holder jeg det i sjakk. Jeg har termin på mandag <3 Lykke til!
Mammahjertet <3 Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 Huff, det hørtes ikke godt ut. Jeg har også hørt at det ikke er farlig. Men selvsagt hvis du synes dette er direkte vondt og kjempe ubehagelig så ville jeg snakket med legen. Ville også forhørt meg med legen angående milde vanndrivende midler en kan ta. Har du forresten prøvd å sette føttene i kaldt vann? Jeg har hørt det skal hjelpe. Har ikke prøvd det selv enda siden jeg ikke er ekstremt plaget foreløpig. For min del holder det å sitte med beina høyt og bevege tærne og anklene for å få sirkulasjon. Men er jeg ute og går uten støttestrømper... ja hallo hvordan føttene føles da. Og jeg er "bare" i uke 34+2. Håper babyen din kommer snart! :-)
nicki82 Skrevet 19. juni 2010 #5 Skrevet 19. juni 2010 Hei:) Sliter selv med vann i kroppen, og etter et par akupunkturtimer, ble hevelsen redusert kraftig. Kan absolutt anbefales Kan tenke meg til at det er mildere for kroppen og babyen enn vannutdrivende midler Leit etter noen NAFO godkjente i området ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå