Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Jeg har en jobb som jeg stortrives i. Elsker det jeg gjør og har gode kolleger. Litt underbetalt - men grei lønn. Problemet med dagens jobb er at den innebærer mye kvelds og helgearbeid i perioder - uten at det gir seg utslag på lønn. Jobben gjør meg sliten og gir meg lite fritid. Dette går utover familien. I tillegg er det dårlig ledelse. Jeg er nå tilbudt en ny jobb. Den er ikke faglig like spennende, men 10 % økning i lønn og stort sett 8 - 16-jobbing.... Godt arbeidsmiljø og god ledelse. Må bestemme meg mandag morgen. Hva gjør jeg? Er så utrolig usikker... Endrer mening hele tiden. Folk rundt meg mener jeg bør gå. Mannen heller mot at jeg bør bli - fordi jobben er god, men at jeg må stille krav om færre arbeidsoppgaver. Som om det er lett...? Noen som har noen tanker om dette som dere vil dele...?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 For meg hadde valget vært lett; jeg hadde tatt 8-16 jobben. Var ferdig å jobbe helger og kvelder den dagen jeg var ferdig å studere.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 Jeg ville nok også valgt den nye jobben både på grunn av pengene og på grunn av arbeidstiden. Den passer bedre når man har familie. Men om du er inneresert i å fortsette i jobben du har nå om du får bedre lønn og bedre arbeidsforhold bør du be om møte med sjefen tidlig mandag morgen. Si at du har fått tilbud om annen jobb med bedre lønn og arbeidstider og at du må gi de svaret ditt innen kl. ....... i dag. Og så spør du de om de vil komme med annet tilbud før du bestemmer deg.
Monajenten Skrevet 19. juni 2010 #5 Skrevet 19. juni 2010 Hadde helt klart valgt den nye jobben! Det er gull verdt når man har barn, og med lønnsøkning i tillegg hadde jeg ikke tvilt:-)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #6 Skrevet 19. juni 2010 Jeg ville beholdt den jobben du har hvis den er forenlig med livet ditt ellers. En jobb man trives i er verdt mye.
Gjest Skrevet 19. juni 2010 #7 Skrevet 19. juni 2010 En jobb man trives i har mer å si enn høyere lønn og færre kveldsvakter synes jeg, så jeg ville hørt på mannen
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #8 Skrevet 19. juni 2010 Nettopp vært i lignende situasjon. Jeg gikk for 8-16 jobben. Rett og slett fordi jeg var så lei av kvelds- og helgejobbing etter at vi fikk barn. Deilig nå å vite at jeg for resten av livet ikke trenger å lure på om jeg skal jobbe jula, nyttår, påske, 17.mai eller andre dager jeg heller vil tilbringe med familien. Bedre lønn er jo heller ikke et dårlig argument ;-)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #9 Skrevet 19. juni 2010 Har du fortalt din nåværende jobb at du har et annet tilbud med bedre betalt og gunstigere arbeidstid? Kan du forhandle? Usikker på hva jeg ville gjort, faglige utfordringer betyr en del for meg.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2010 #10 Skrevet 19. juni 2010 Det vet det på jobb - og jeg har vel signalisert at jeg går. De har ikke gjort noe for å komme meg i møte. De vet at det er antall arbeidstimer uover 8 - 16 som sliter..... Jeg er vel stygt rett det ikke blir bedre.... Men igjen - jeg stortrives. Uten barn så hadde jeg ikke vært i tvil. De to jobbene kan ikke sammenliknes!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå