Gå til innhold

Gravid , men tør ikke glede meg enda:(


nita1980

Anbefalte innlegg

5+0

 

Hurra!! gravid igjen!

Men allikevel vettaskremt for ar det ikke skal gå bra... skulle egentlig vært over 5 mnd på vei nå, men etter MA i 6+4 ble ikke verden slik:(

 

Her sitter jeg igjen da, gravid, lykkelig, redd og over gjennomsnittet nervøs!!

Tenk om det ikke går denne gangen heller? Prøver så godt jeg kan med å være positiv og ikke tenke på mye på det... Men lettere sagt enn gjort gitt;)

 

Noen som har hatt samme situasjon? kansje bare jeg som er hysterisk og full av hormoner.. hehe

 

Håper lille spiren klorer seg fast:D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!!

jeg har heldigvis ikke opplevd å miste tidligere, men er min første graviditet og kjenner at jeg er veldig nervøs, og bekymret for at det ikke skal gå, vi ble gravide helste før vi begynte å prøve, og jeg føler at det liksom var for "lett" hvis dere skjønner hva jeg mener....

har to venninner som er over 12 ukers fasen, som ikke vet at jeg er gravid, og de pratet mye om SA og etter det kjente jeg at jeg ble bekymret, trodde liksom ikke at det var så vanlig.... men vi får bare tenke positivt og håpe at det fungerer!! :)

 

Lykke til videre med din lille spire!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maialykkelig, det er ikke sååå vanlig som det kan virke til. Men man legger mye merke til de som er fordi man er gravid på lik linje som man ser gravide mager i alle retninger når man ønsker å bli gravid.

 

Er en smule nervøs selv enda, pga blødninger men begynner å roe meg nå som jeg endelig får litt god oppfølging. Blødninger er vis mer vanlig enn man tror, men det får nervene til å sitte på utsiden konstant. Men men jeg skal prøve det jeg kan å nyte dagene, selv om det ikke er helt lett.

 

Det anbefaler jeg dere andre og å prøve på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt to MA, men etter det fikk vi en flott gutt. Jeg ble vel ikke rolig før gutten var født egentlig, og i lang tid var jeg redd han skulle slutte å puste. Det er vel en redsel som alle foreldre har, men kanskje er man mer redd for å miste når man har mistet noe før. Det er naturlig. Men er du ung og frisk så er det ingen grunn til å tro at du skal få stadig nye spontanaborter. To på rad er ikke så vanlig tror jeg. Det er nå mest vanlig at det går bra, tross alt. Det må være lov å glede seg, men denne tida fram til uke 12 er litt både og altså..Det beste måtte kanskje være å ha lite symptomer og glemme det hele inntil uke 12.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har det på samme måte som deg. Skulle egentlig vært 6 måneder på vei, men da jeg var på en tidlig ultralyd i uke 12 pga blødninger, fant de ut at spiren bare ble ca 6 uker gammel. Så nå er jeg gravid igjen, men greier ikke helt å glede meg ennå. Har bestilt tidlig ultralyd, bare for å være sikker på at det lever. Men jeg har alle tegn på at jeg er gravid, så jeg håper på det beste. Forrige gang mistet jeg mange tegn underveis!

Ønsker deg all lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) !!!

Jeg kjenner følelsen, er nå 5+4 i dag, men hadde en SA i Mai 2010, var da 6+0!! Men var så heldig at jeg ble gravid igjen rett etter at jeg sluttet å blø :) !!!!

Men er super nervøs for at det samme skal skje igjen, livredd for å gå på do å tisse, redd for at det skal komme blod!!! Holder på å bli sprø av meg selv :) !!!

Tok en hcg blodprøve forrige mandag, og den viste 1095, og det er jo veldig bra, så da slappet jeg av litt, har tatt en blodprøve til i går, så venter i spenning på resultatet :) !! Håper den kan roe meg ned litt :) !!

 

Vi får bare prøve å tenke positivt og ta det med ro, mer kan vi ikke gjøre uheldigvis, naturen går sin gang uansett :/ !!

 

Masse lykke til, krysser alt som kan krysses :) !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt hvordan du har det. Jeg skulle eg ha vært 5 1/2 mnd på vei, men hadde en SA i midten av mai, 8+0 på vei. Testet positivt i dag tidlig, og er veldig lykkelig, men og veldig nervøs. Er ikke helt sikker på eggløsnings dato, for har kun hatt en mens i mellom som var 8 uker etter SA'en. Men siden jeg var bortreist i hele mai, og ikke var hjemme igjen hos samboeren min før i begynnelsen av mai, har jeg regnet meg fram til at jeg er ca. 6 uker på. Og jeg tenker med gru på de nærmeste to ukene... Har fått legetime neste uke, så får høre hvordan oppfølging blir videre. Men det blir i alle fall å høre på kroppen framover. Jeg har og sagt fra til samboeren min at jeg er mer stressa på dette en jeg trodde jeg ville være, og snakket og med venninnen min som visste om graviditeten sist gang. Skal og si fra til moren min, sånn at de vet om noe skulle skje igjen. Litt lettere å da å fortelle om noe går galt (moren min bort 50 mil unna, så prates som oftest bare på tlf). Og så skal jeg hvile mye og ikke stresse! Så det anbefaler jeg deg også:-) Så får vi krysse fingrene for at spirene sitter bedre denne gangen:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...