Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 28, og over i 3.trimester. Synes tiden går så fort.. Kommer aldri til å rekke alt som skal gjøres før den lille kommer.

Samtidig er jeg utålmodig etter å få babyen i armene og bli mamma:)

Hvor langt er du? Og hvor mye har du klart?

Jeg har endel i hus, men mye gjenstår. Spesielt av de større tingen.

Seng, vogn, stellebord.. Også er det jo en god del småtteri som kan være kjekt å ha, i følge diverse lister;)

Er første gang, så har ingen erfaring med hva som trenges og ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i begynnelsen av uke 29 men er overhodet ikke stresset! Føler i motsetning til deg at jeg har god tid- over 90 dager igjen til innkjøp:-) Har kun kjøpt litt klær og seng. Bilsete og vugge låner vi av broren min. Tenker det blir endel innkjøp samt innredning av barnerom i sommer. Og så får jeg vel også sette meg ned og skrive en liste over alt vi trenger. Jeg er også førstegangs så får vel lese litt på nett samt spørre venner med erfaring. Gleder meg til shopping!!!

Skrevet

Startet i min 29 uke i dag. Venter nr 2 så jeg har det meste fra før. Vi skal flytte i slutten av denne mnd. Håper bare vi kan komme oss godt til rette i den nye leiligheten før den lille kommer. Føler også jeg har litt liten tid. Datteren min kom 4 uker før termin. Jordmor har sakt at jeg bør forbrede meg på at det kan skje noe før termin denne gangen også. Så ja, jeg begynner å bli litt stresset. Men krysser fingrene for at han blir inni magen en stund til, alt for tidlig og komme ut nå.

Skrevet

Hei mandalay! Husker at vi hadde termin omtrent samtidig- slutten av sept (jeg har 23.), er ikke vi da bare 26 uker på vei nå? Står ihvertfall 27.uke på min profil, men mulig at du har blitt flytta på UL?

Uansett; hører jo ikke til her inne riktig enda, men føler at jeg fortsatt har god tid med innkjøpene, og siden dette blir nr 2 har jeg det meste på plass allerede. Min erfaring er at de siste ukene går ganske så sakte, så du skal nok se at du får alt på plass i tide, HI=)

Skrevet

Jeg er i uke 28, ikke 29. Skrev feil:-) 6 dager til jeg offisielt er her inne, men det spiller vel egentlig ikke så stor rolle. Følte at jeg var litt ferdig med diskusjonene i 2 trimester.

Når det er sagt så husker jeg også deg:-) Min termin har blitt flyttet til 18 september. Var egentlig 22 september, på bursdaggn min. Blir spennende å se om det blir på bursdagen min.

Skrevet

30+6 i dag og har ikke begynt å stresse med innkjøp. Har kjøpt det jeg har hatt lyst til å kjøpe, men ingen av de "praktiske" tingene er på plass Tror helt ærlig at jeg ikke kommer til å kjøpe så veeeldig mye før jeg ser hva jeg/vi faktisk har behov for. Før jeg begynner med noe som helst skal jeg har fire uker deilig FERIE sammen med mann og hund uten å tenke på noe annet enn vår lille soon-to-be-minifamilie <3

Innkjøp og planlegging får jeg ta i august. Noe må jeg jo ha til å fyllle de tre permisjonsukene før fødselen med også....

Skrevet

ahaa, I see, husket ikke at du var blitt flytta- håper du får beholde bursdagen din for deg selv da;) Jeg er jo litt overalt her inne på BIM og DIB jeg da, så jeg skal ihvertfall ikke si så mye hehe!

Skrevet

Jeg er 29+3 og har ikke kjøpt så mye... venter nr 2 så det er ikke så mye vi trenger, men ny vogn har vi faktsik kjøpt:) Hentet den i går og den er så fiiiiiin:) Emmaljunga Mondual Duo Combi.

Ellers har vi fått arvet et gammelt stellebord for denne gangen har vi 2 bad, så da blir det å kjøpe en ny stellematte til vaskerommet og så bruker vi stellebord på lille-badet (sammenleggbart). Og så har vi arvet ståbrett til storebror hvis han blir sliten når vi er på trilletur.

Ellers har jeg kjøpt noen få plagg da vi til slutt fant hjertelyden etter å ikke ha funnet den hos legen og det ble hastetime på sykehuset og i ren lykke etterpå dro jeg på shopping:)

Alt av flasker, bleier, kremer, oljer og høstplagg og slik venter jeg med til august når permisjonen er i gang.

bilstol, seng og vugge har vi fra før.

Vi vet ikke kjønnet på babyen da, så da føler jeg ikke for å shoppe noe mer klær og sånn ennå.

Blir det en gutt til har vi jo det aller meste, men blir det en jente er jeg redd for at jeg tar av etterhvert:) hehe

Skrevet

Hei!

Prøv å stresse ned. Alt trenger ikke være ferdig så lenge før. Og om man plutselig føder før tiden kan jo noe ordnes etterpå også. Jeg tenker som så at har man vogn, bilsete og litt klær kommer man langt. Babyen kan jo sove i vogna eller i foreldrenes seng til noe annet er ordnet. Er jo selvfølgelig deilig å ha ting på plass, slik at man slipper å styre med mange ting etter fødselen...men man trenger ikke stresse veldig.

Jeg er 35 uker på vei og har nettopp kjøpt bilsete. Skal på ferie snart og tenkte at det kan være greit å ha med setet om jeg skulle føde før tiden. Da får vi ihvertfall med oss babyen hjem. Klær og div til hjemturen kan jo eventuelt mannen min kjøpe mens vi fremdeles er på sykehuset. Har ellers litt klær på plass og tenker det holder foreløpig. Man får jo masse også.

Skriv en liten liste over de ting du må ha og så tar du en dag hvor du handler inn det meste. Kan jo være greit å ha med seg en person til. Mye kan være gjort på kort tid om man ikke har mye tid til rådighet.

Det ordner seg og få ting er krise :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...