Gå til innhold

Dere som vil ha modningsakupunktur, les dette!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har lest endel om modningsakupunktur her inne og trodde som mange av dere at den kan sette igang fødselen. Her om dagen fant jeg en artikkel på Babyverden om dette, og ble litt overrasket.

I følge den artikkelen, slik jeg forstår den iallefall, setter ikke modningsaku. igang fødselen, den kun forbereder kroppen på fødselen. Det vil si at når det først setter i gang (ikke pga akupunkturen), så går det fortere og lettere enn hvis man ikke har tatt akupunktur i forkant.

Uansett ser det ut til at det har positiv virkning, men greit å ikke gå rundt å tro at den setter igang fødselen og at man hindrer overtid, slik som jeg gjorde! Jeg skal nå uansett prøve det selv, det er jo lov å håpe at det får fart på sakene :)

http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Fodselen/Fodselsforberedelse/Forberedende-akupunktur-til-fodsel/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Modningsakupunktur er som du sier bare for å øke blodsirkulasjonen i livmoren og hjelpe kroppen til å forberede seg til fødselen. Man har noen kraftige punkter som kan settes for å få igang fødselen også, men det fungerer bare hvis kroppen og babyen allerede er i gang og er klar for en fødsel. Man kan ikke starte noe som helst som ikke er i gang allerede. Har sett at mange her inne på forumet er av en annen oppfatning, så det er nok greit å få klargjort dette ja, slik at man ikke blir så skuffet.

Skrevet

Helt riktig at modningsakupunktur ikke setter i gang noen fødsel, men forbereder livmoren, altså modner den. Men som mange her inne, og meg selv inkludert, har gjort, har vi tatt modningsakupunktur i noen uker først, og når man så er moden evt på overtid, kan akupunktøren sette riestimulerende nåler. Noe som kan igangsette fødselen. Men, helt riktig, ingen fødseler skjer før ungen er klar uansett hva man prøver :-)

Skrevet

Ifølge sykepleier og akupunktør som jeg går til, så har hun kun opplevd 2 gravide som gikk over termin selv om de tok modning. Hun har lang erfaring og modnet mange gravide.

Jeg tok dette forrige gang, og jeg hadde en fin fødsel, så skal helt klart ta dette igjen.

Skrevet

Da kan tallet økes til 3... Gikk til anerkjent akupunktør siste 4-5 uker før termin, og fødte 11 dager over. Tror man skal være litt realistisk, bedre det enn å bli skuffet!

Skrevet

Ha ha, ja, du kan legge til meg og, er fire dager på overtid til tross for flere timer med modningsakupunktur. Men som det blir sagt over setter det ikke igang fødselen, og jeg tviler ikke på at det kan gi en kortere/ lettere fødsel. Krysser fingrene for det, om fødselen bare kunne starte snart!

Skrevet

jeg tok modningsakupunktur før jeg skulle ha nr 2, nettopp fordi jeg hadde en lang og hard 1 fødsel, og fødsel nr 2 var som en drøm i forhold til den første, denne gangen har jeg ikke kommet igang med akupunktur og begynner å få litt panikk...

Må få bestillt meg timer nå... er mange som har ferie,,,:(

Skrevet

For min del endte det med hastesnitt pga langsom fremgang, til tross for en del tusen kr til modningsak. Ikke for å ta motet fra noen, men ikke ha for store forhåpninger. Og normalt sett er jeg svært mottakelig for akupunktur, så ble faktisk litt skuffet... Fikk også modningsnåler av jordmor på sykehuset, så noen ganger funker det bare ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...