Gå til innhold

Har disse FB folka noe liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo som diskutert tidligere noen som stadig er inne å forandrer FB statusen. Det som forundrer meg er hva de egentlig skriver. Jeg har ei som er hjemme med to barn som er en av de jeg reagerer på, hun skriver "har en gravemaskin i hagen og ungene koser seg", "skiftet på sengene idag og ungene koste seg med å hoppe i sengetøyet", "Ungene har kost seg i sandkassen en time idag". Det jeg som leser ser er at det største hennes i løpet av en dag er det minste mitt i løpet av en dag og jeg lurer fruktelig på om det er alt hun gjør. Jeg vet hun gjør lite og ungene burde absolutt ikke vært hjemme med hanne men så lite?

Andre som jeg merker meg er de som kjeder seg på jobben. En av min manns ansatte skrev "sitter på jobb og har ingenting å finne på". Min mann ringte han på jobben som er i en butikk og sa at det var masse å rydde på lageret og alle varene skulle prises. Det er stadig vekk forl som skriver at de kjeder seg på jobb, at det ENDEEEEELIG er ferie, helg eller fri osv. Tenker de/dere over hvor mange som leser dette osv?

Å hva er det med de som er så utolig negative, alltid? Alle kan ha en dårlig dag og om dee vil skrive det så hver sin smak, men ikke hver eneste dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du et liv som sitter å følger med hva alle andre driver på med til enhver tid?

Skrevet

Er du en sånn person som følger med argusøyne alle andre bare for å kritisere så fort du finner noe å utsette på de?

Kommer det av dårlig selvtillit?

Hva skriver du på facebookstatusen din?

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har så mye til sosialt liv for tiden. Er alene med et barn på under året, og sosial omgang med venner er for tiden ganske sjelden.

Har derimot et liv, selv om det ikke er så spennende:)

Skrevet

Nei, hun som går hjemme med ungene har kanskje ikke et mer spennende liv enn som så til hverdags. Men gjør egentlig det noe? Skal hun ikke ha lov til å vise at hun trives med det?

Og angående kompisen din som jobber for mannen din. Jeg har selv jobbet i butikk og jeg forstår ham godt. Det er utrolig mye mer morsomt å være på jobb når det er masse kunder enn når man må gå og rydde på lageret ;) Og selv om man elsker jobben sin er det da naturlig å være glad for at det er ferie.

Skrevet

Angående hun som er hjemme med barna: det er da ikke din sak hvordan hun får dagene til å gå.. hun skifter sengetøy, barna leker i sandkassen bla bla.. nei uff så fælt da.......

Skrevet

Jeg har et skikkelig kjedelig liv, skjer veldig lite og har i tillegg mye tid til FB.

Altså, livet mitt er ikke innholdsrikt, så det gjenspeiles nok i statusene. Fint for alle dere med et spennende liv, da føler man seg sikkert bedre.

Skrevet

Hun som er hjemme med barn er hjemme med barn på over 3 år. Man ser da statusene når man er inne på FB en gang i blant og får med seg mer enn man ønsker iblant.

Folk som kjeder seg på jobben bør finne seg en jobb de trives med enkelt og greit. Fint å si til alle man kjenner at jobben er kjedelig på butikken. God reklame! (ehhh). Det er forskjell på å skrive "Eeeendelig feerie" og "da var det min tur til en velfortjent ferie".

Jeg skriver ikke så mange statuser på FB men passer på at de er hyggelige og at uansett hvem som leser dem så betyr det ikke noe for min del og hvertfall ikke med tanke på ungene.

Mange som følte seg truffet her tror jeg???

hi

Skrevet

Enig med deg HI, bortsett fra det med ferie, her er det eeendelig ferie(og familietid!) samme hvor godt jeg trives på jobb;)

Ellers intresserer jeg meg lite hvor mange ganger andres unger har spydd, hvor mange ganger de har våknet denne natten, hvor mye de har i feber(viktig med desimaler..) hvor tidlig de stod opp, om de har ryddet selv om de var syk(ok?!), om de selv har diare, eller om de har vert deprimert i 3 uker(faktisk en status her om dagen). Oppdateringer gjennom facebook fra mobilen fra lekeplassen er også spesiellt. Nedtelling til helg er unødvendig, spesiellt om vedkomende er sykmeldt og ligger på sofaen(ifølge han selv) uansett.. Rart å sitte på sykehuset og oppdatere hele verden fortløpende om hver steg av sønnens "operasjon"(dren i ørene...)- venter-forundersøkelse-narkose-ferdig-våknet-trøtt-ikke form-osvosv.. Noen har så lange avhandlinger om totalt uintressante ting i statusen at jeg skulle ønske det var en maksgrense på 10 ord. Noen oppdaterer med bilder av vinglasset de koser seg med, eller roser fra mannen, dagens grillmat eller bilder av seg selv fra flyplassen klar for syyyyden...

Likevel ja, jeg er fortsatt medlem av facebook;) dog har jeg endelig funnet ut av funksjonen som skjuler enkeltes oppdateringer!:D

Skrevet

Høres ut som hun har et fint liv synes jeg. Kose seg med barna sine? Flott det vel. Er forøvrig enig i at slike hverdagsstatuser er noe kjedelige, men de plager meg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...